Deltidsjobb som VD-assistent hos spännande kund med retorikfokus

Bemannia Kontor / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vår kund, ett spännande företag med fokus på retorik, söker en assistent med genuint intresse för mötet med människor, eftersom verksamheten jobbar med just retorik och kommunikation. Är du intresserad av kommunikativa frågor och blomstrar i en varierad roll som präglas av initiativtagande, service och framåtanda, samt teamarbete kan detta vara extrajobbet för dig!

Om uppdragsgivaren:

Vår kund är en modern retorikbyrå som fokuserar på att göra individen till den bästa retoriska versionen av en själv. Byrån är belägen centralt i Stockholm, på Östermalm, och ser ständigt till att uppdatera sig med den senaste forskningen kring kommunikation, samt ger individen verktygen, utan att behöva lägga tid och energi på teorierna bakom. Byrån håller kreativa utbildningar i modern retorik och kommunikation och använder sig av workshops, föreläsningar, öppna kurser, webbkurser, individuell retorikträning och skräddarsydda utbildningar. De utgår från Stockholm, men håller även utbildningar i övriga Sverige, samt utomlands. I dagsläget är vi åtta kollegor som jobbar på byrån. De är en liten byrå med knappt tio medarbetare och välkomnar dig som delar deras syn på människors lika värde och rätt till kunskap med öppna armar till sitt team.

Publiceringsdatum
2018-11-26

Arbetsuppgifter
Som utbildningsadministratör och VD-assistent hos vår kund har du en heltäckande roll där du arbetar med att koordinera och administrera allt som rör byråns kursdeltagare och VD:ns föreläsningar. Exempelvis hanterar du lokalbokning, registrering och fakturering av kursdeltagare i byråns CRM-system, kursdiplom, recensioner, samt kontakter och support till deltagare och kursledare. Du arbetar nära VD:n och ansvarar för hennes kalender, samt rese- och hotellbokningar inför föreläsningar. Du kommer vara med och planera inför kommande kursstarter, samt sköta administration och avstämning av kursstart och vara med och koordinera byråns egna events och andra marknadsåtgärder tillsammans med sälj- och marknadsavdelningen. Därtill hanterar du beställning av böcker inför uppdrag, administration av kursutvärderingar och kallelser till kurser. Du assisterar vid bokförsäljning och mässor, samt vid föreläsningar och administration efter försäljning. Då det är en liten byrå har de högt i tak och välkomnar nya tankar och idéer.

Kvalifikationer
• Fullständig gymnasieutbildning
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• God datorvana; goda kunskaper i MS Office och vana att arbeta administrativt
• Erfarenhet från service och/eller kundkontakt
• Det är meriterande med tidigare erfarenhet från säljsystem och enklare fakturering

Dina personliga egenskaper
För att trivas i denna roll tror vi att du är serviceinriktad och van att arbeta självständigt, samt ta ansvar. Vi ser gärna att du är framåt, initiativrik och har en positiv attityd. Då arbetet periodvis kan vara stressigt, är det viktigt att du har förmåga att behålla lugnet även i dessa situationer. Vi söker dig som trivs med att vara en del av ett team och arbeta med en bredd av uppgifter. Du har en förmåga att skapa strukturer och följa processer för att säkerställa kvaliteten i ditt arbete. Har du dessutom en mycket god samarbetsförmåga och vill ha roliga kollegor som älskar sitt jobb är detta arbetsplatsen för dig.

Tjänstens omfattning och tillträde
Tjänsten avser ett konsultuppdrag på inledningsvis 50%. Uppdraget beräknas starta under januari 2019 och pågå under ca sex (6) månader, med chans till förlängning.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alexandra Lindholm på e-postadress: alexandra.lindholm@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Varaktighet, arbetstid
50% Visstid med chans till förlängning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Lindholm

Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155 11346 Stockholm

Jobbnummer
4476773

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: