Delivery Manager - Volvohandelns Utvecklings AB
Dfind AB / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Att utveckla de bästa återförsäljarsystemen och informationstjänsterna för fordonsbranschen har sedan starten 1991 varit vårt affärsområde. I dagsläget är vi ca 75 anställda med kompetens inom områden som fordonshandel, projektledning, systemutveckling och IT. Några av våra största kunder är Volvo-, Renault- och Fordhandeln och dess generalagenter och vi har idag över 10 000 användare av våra lösningar. I början av 2012 flyttar vi in i härliga, nyrenoverade lokaler på Lindholmen i Göteborg. Bolaget är ett helägt dotterbolag till Volvo Personbilar Sverige AB.
För att trivas hos oss är det viktigt att du gillar att jobba i en nära och prestigelös miljö där man bryr sig om varandra. Det händer mycket spännande saker i företaget så det gäller att du inspireras av förändring och utveckling. Tar du dessutom ett stort ansvar för både din egen och företagets utveckling, har starkt fokus på våra kunder och gillar att ha kul, då kommer du trivas hos oss!
Avdelningen Teknik & Drift består av ca 20 personer och ansvarar för utveckling av företagets tekniska produkter och tjänster, drift av samtliga system samt dess integrationer. Våra medarbetare arbetar som drifttekniker, applikationstekniker, databasadministratörer, integrationsspecialister, produktägare och projektledare. Till gruppen Leverans & Produktion, som är den ena av två grupper inom avdelningen, söker vi nu en Delivery Manager. Gruppen består idag av 12 personer.
Vi söker nu dig som vill bli vår första Delivery Manager!
Delivery managerns uppgift är att ansvara för planering, avstämningar, utveckling och uppföljning av tekniska leveranser till våra kunder. I din roll kommer du att stödja kunden men också vår driftorganisation för att uppnå en hög servicegrad och ett utvecklande samarbete mellan kunderna och oss som leverantör.
I de operativa uppgifterna ingår planering av implementeringsprocessen hos kund genom att aktivt arbeta tillsammans med övriga organisationen gällande leveransen och vidare vara vår kontakt gentemot kunden före, under och efter leverans. I din kontinuerliga kontakt med kund är du före leverans den som försäkrar dig om att leverans och kvalitetsnivå genomförs enligt avtal och under leveransen den som fångar upp och driver nya möjligheter till merförsäljning på affären. Efter leveransen undersöker du hur kunden upplevde att leveransen blev genomförd.
I arbetsuppgifterna ingår initialt, förutom att arbeta operativt inom ramen för processen, att utforma och dokumentera Deliveryprocessen samt säkerställa att Deliveryprocessen förankras hos verksamheten. Därefter har du fortsatt ansvar för att utveckla och underhålla processen för Delivery Management baserat på ITIL-ramverket.
Vi söker dig som sedan tidigare har ett intresse för kundrelationer och förbättringsprocesser eller arbetat i liknande roll. Du har en teknisk förståelse för IT drift och infrastruktur; gärna i form av kundnära behovsdiskussioner och förståelse för komplexiteten av en tjänsteleverans och de krav det ställer på leveranskoordinering. Du brinner för att skapa och utveckla våra leveransprocesser och kundrelationer samt är duktig på att kommunicera i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och potential!
Publiceringsdatum2011-12-12Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar vi med DfindIT. Skicka in din ansökan via
www.dfind.se/it. Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor, kontakta rekryteringskonsult Mathilda Runstedt på 0733-573649 eller
mathilda.runstedt@dfind.se .
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagDFIND AB
AdressDFIND AB
Östra Hamngatan 23
41110 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 23
GÖTEBORG
Jobbnummer 1103829
Observera att sista ansökningsdag har passerat.