Datasamordnare till investeringsprojekt inom samhällsbyggnad, St

Shaya Solutions AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 24 månader
• Uppdragsstart: Enligt ök.
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Publiceringsdatum
2021-11-12

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget innebär att som datasamordnare fortsätta arbetet med att upprätthålla redan inarbetade arbetsprocesser i programmet och samtliga pågående projekt. Det innefattar t.ex. planering och genomförande av granskningar, hantering av arbetsytor för projektdokumentation, överläm­nings­ansvar och se över data på levererade CAD-ritningar.
Arbetsuppgifterna består även av uppföljning av programmets rutiner, intern och extern utbildning av projektytor samt arbetsstyrning av ritningsförteck­ningar.

Programmets datasamordnare ska driva och samordna arbetsprocesser avseende datasamordning för att uppnå programmets och projektens leveransmål. Arbete sker i nära samarbete med samtliga programmedlemmar och kravställare, men främst programledare, projektledare, tekniska projekterings- och tidsplanerare.

Kunden söker en person med drivkraft och engagemang för struktur och samordning, social förmåga att kunna arbeta i grupp samt uttrycka sig väl och representativt i skrift.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Minst 3-årig teknisk högskoleexamen eller kvalificerad Yrkeshögskole-utbildning eller ha förvärvat erfarenhet genom att ha arbetat som datasamordnare minst 4 år.
• Minst 3 års erfarenhet som datasamordnare i projekterings- och byggskeden i infrastruktur projekt hos en offentlig beställare.
• Minst 3-års erfarenhet av administrativ hantering av ritningar, modellfiler, tekniska dokument och annan projekteringsrelaterad information hos en offentlig beställare.
• Minst 2-års erfarenhet av att administrera webbaserade projektytor, modellfilssystem och lagringstjänster med god förståelse för behörighetsstyrning.
• Erfarenhet av att formaliagranska modell- och ritningsunderlag vid leverans från projektörer.
Minst 2 referensprojekt

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Erfarenhet av att jobba med överlämning av relationshandlingar till Förvaltningsenhet hos en Regional trafikenhet.
Minst 2 referensprojekt.
• Erfarenhet från att ha genomfört granskningar i BIM-verktyg hos en leverantör eller offentlig beställare.
Minst 1 referensprojekt.
• Erfarenhet från att ha arbetat som datasamordnare genom alla faser inom en och samma projekt med budget över 100MSEK (från beställning till leverans av relatationshandlingar) inom Regional trafikenhet.
Minst 1 referensprojekt.
• Erfarenhet från att ha arbetat som datasamordnare genom alla faser inom en och samma projekt med budget över 100MSEK (från beställning till leverans av relatationshandlingar) inom Regional trafikenhet.
Minst 1 referensprojekt.
• Erfarenhet från att jobba som datasamordnare minst 2-år i ett fordonsprojekt hos en leverantör eller offentlig beställare.
Minst 1 referensprojekt.

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV på svenska i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 24 mån

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Kontakt
Erika Evertsson
erika.evertsson@shayasolutions.se
08-35 35 53

Jobbnummer
6117539

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: