Dansktalande orderkoodinator

Montico HR Partner AB / Kontorsjobb / Tranås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Tranås, Boxholm, Ödeshög, Kinda, Mjölby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Montico HR Partner AB i Tranås, Boxholm, Ödeshög, Kinda, Mjölby eller i hela Sverige

Vi fortsätter att förstärka vår Customer Service Department (CSD) i Tranås. CSD tar emot och behandlar samtliga order i de länder EFG arbetar. CSD har en kontinuerlig dialog med våra kunder och säljbolag angående förfrågningar, offerter och order samt våra möjligheter att tillmötesgå dessa.

Jobbet innebär att hantera en order från det att vi tar emot den tills dess att den är komplett levererad och kunden är nöjd. Eftersom flera av våra kunder finns i Danmark är det av stor vikt att du behärskar danska språket. Arbetet sker i nära samarbete med andra funktioner inom EFG, såsom försäljning, produktionsinköp, produktionsplanering, leverans och offert.

Publiceringsdatum
2015-06-10

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du tar emot leveransförfrågningar, offerter och order. Tillsammans med kund och säljare säkerställer du att produktion och levererans sker enligt kundens önskemål och krav. Du följer inkommen order och driver den i projektform genom produktionsplanering och produktion på ett korrekt sätt så att kundens önskemål tillgodoses. Under hela processen har du fortlöpande kontakt med kunden. Skulle något mot förmodan gå fel i leveransen utreder du detta och ser till att eventuella ersättningsprodukter produceras och levereras till kund. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort är Tranås.

Vem är du?
För att lyckas i denna tjänst ska du tycka om att ha många kontakter. Du drivs av att hjälpa våra inredare och säljare att öka våra marknadsandelar. Att vara säljarnas och kundernas förlängda arm in i vår fabrik och Supply Chain är en naturlig roll för dig, som har tydligt kundfokus. Du är bra på att planera och har en helhetssyn över alla delar som ingår i ett leveransprojekt. Du ser tidigt om något riskerar att inte följa planerna och vidtar de åtgärder som krävs för att undvika detta.

Som person är du serviceinriktad och bra på att samarbeta. Att lyfta telefonluren och ringa en kund för att reda ut ett problem är naturligt för dig. Ditt kundfokus leder till en bra känsla för prioriteringar och du balanserar det strukturerade arbetssättet mot flexibla lösningar på ett bra sätt. Du har några års erfarenhet av arbete med order- eller leveransplanering och är trygg i rollen som projektledare/koordinator. Har du dessutom verkat inom ett område där leveranserna är större och komplexa är du en mycket intressant kandidat! Att kunna kommunicera på engelska och danska är ett krav. Du har relevant eftergymnasial utbildning, är van användare av MS Office och har erfarenhet av affärssystem (AX).

Frågor och ansökan
För mer information om tjänsten, kontakta Mats Porsö, Chef Customer Service, +46 31 350 37 86.

Facklig kontaktperson för Unionen är Suzanne Bergdahl, tel: 0140-676 62.
Dela

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-20
Din ansökan mailar du till Helen Nordvall, HR, helen.nordvall@efg.se senast den 20 Juli 2015. Ansökningar och frågor besvaras löpande. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.
Ansökan kan skickas till e-postadress: helen.nordvall@efg.se

Företag
Montico HR Partner AB

Adress
Montico HR Partner AB
Box 416
57325 TRANÅS

Kontorsadress
Hermelinsgatan 7

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 01405925
E-postadress: info@montico.se

Jobbnummer
2331969

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Montico HR Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Montico HR Partner AB: