Då vår Säljkoordinator går på föräldraledighet söker vi hennes v

Axel Christiernsson AB / Administratörsjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Axel Christiernsson AB i Ale

Då vår Säljkoordinator går på föräldraledighet söker vi hennes vikarie.

Axel Christiernsson är en privatägd företagsgrupp som utvecklar och tillverkar smörjfett. Gruppen består av Axel Christiernsson AB i Sverige, Axel Christiernsson BV i Holland, Axel France i Frankrike samt Axel Americas i USA. Vår affärsidé är att erbjuda kundanpassade smörjfettslösningar till kunder med egna varumärken inom smörjmedelsindustrin. Vi har en ledande position som smörjfettsproducent i Europa, baserat på en hög teknisk kompetens och flexibla produktionsresurser. Våra produkter kombinerar hög kvalitet och prestanda med miljöhänsyn. Vi finns i Nol, strax intill Göta älv, ca 25 km norr om Göteborg. Vi är totalt ca 200 anställda inom koncernen, varav 70 i Nol. Axel Christiernsson är certifierat enligt ISO 9001 och 14001.

Du finner mer information om AXEL på www.axelch.com

Beskrivning av tjänsten
Du kommer att arbeta med olika administrativa uppgifter som finns på försäljningsavdelningen. Du är spindeln i nätet och kommer att ha kontakt med de flesta avdelningarna på företaget såsom orderflödesgruppen och produktion etc.
I din roll kommer du bl a att arbeta med underhåll av prislistor och kundregister i vårt affärssystem. Du arbetar också med layouter på kundetiketter och emballage. Tillsammans med orderflödesgruppen kommer du att koordinera introduktion av ny kund samt ny artikel.

Personliga egenskaper
Som person är du effektiv, resultatinriktad och drivande. Du är självgående och är bra på att hålla många processer igång parallellt samtidigt och du har ett sinne för detaljer och är proaktiv i ditt tänkande. Du är öppen, social och med en serviceinriktad läggning har du lätt för att samarbeta och kommunicera med andra avdelningar och enheter.

Kvalifikationer och erfarenhet
Du som söker bör ha gymnasiekompetens med ekonomisk alternativt teknisk inriktning eller motsvarande samt minst två års arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter. Du har mycket goda kunskaper i engelska och svenska. Du har också goda datakunskaper och det är meriterande om du har erfarenhet av IBS Enterprise.

Tjänsten är ett föräldravikariat och avser heltid, är placerad på huvudkontoret i Nol och du rapporterar till försäljningschefen.
Tillträde 170501.

För mer information vänligen kontakta vår försäljningschef Anders Tönder, 0303-33 25 10

Vänligen sänd din skriftliga ansökan per e-mail senast den 17 februari 2017 till vår HR-chef, Annika Thompson, annika.thompson@axelch.com.

Varaktighet, arbetstid
Föräldravikariat

Publiceringsdatum
2017-02-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-17

Kontakt
annika.thompson@axelch.com

Företag
Axel Christiernsson AB

Adress
Axel Christiernsson AB
Box 2100
44911 NOL

Kontorsadress
Strandvägen

Jobbnummer
3294562

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Axel Christiernsson AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Axel Christiernsson AB: