Customs Process Administrator - KGH Customs

Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg / Lagerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

KGH Customs Services är en av Europas största koncern inom tulltjänster. Vi är i stark tillväxt och har i dag över 430 anställda. Vi är placerade vid de viktigaste gränsövergångarna i Europa, och på flera orter erbjuder vi kunderna support dygnet runt. Med mer än 45 års erfarenhet och fokus på internationell handel och tullfrågor erbjuder KGH tulltjänster inom Customs Representation, Customs Consulting, VAT Representation och Border Services.
KGH Customs Services har ambitionen att ytterligare stärka sin ställning som Europas ledande tulltjänsteföretag, och söker nya medarbetare till verksamheten i Göteborg.
Som Customs Process Administrator rapporterar du till Operations Manager, och du kommer att jobba med import- och exportdeklarationer for KGHs kunder.
Arbetet går ut på att för kunds räkning upprätta de tulldokument som är nödvändiga, så att all import och export sker så smidigt som möjligt. Du blir något av en specialist på alla de tulldokument som är nödvändiga för gränsöverskridande transporter.
Vi erbjuder ett utvecklande och stimulerande arbete med möjlighet att vara med och bidra i vårt företags starka utveckling.
Vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, samt att du har goda IT-kunskaper. Du har även goda kunskaper om tull- och skattefrågor samt behärskar svenska i tal och skrift, samt engelska i tal. Har du ytterligare kompetens inom något språk så är det meriterande.
För att trivas i tjänsten som Customs Process Administrator är du strukturerad, effektiv och resultatinriktad. Du har ett genuint intresse för att hålla dig uppdaterad inom de lagar och regler som gäller, samt de restriktioner som förekommer i världen inom ditt område.
I denna rekrytering har KGH Customs Services valt att samarbeta med Adecco. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsulterna Lena Köhlin på tel +46 31 725 45 54 och Cristopher Andersen +47 924 32 450. Under semestern har vi viss begränsad tillgänglighet. Vill du ansöka om tjänsten går du in på www.adecco.se . Vi vill ha din ansökan senast den 14 augusti 2011.
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2011-07-13

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-14
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Lena Köhlin, Rekryteringskonsult, 031 725 45 54 (Direkt)
Christopher Andersen, Rekryteringskonsult, +47 924 32 450 (Direkt)

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
Götgatan 11
41110 Göteborg

Kontorsadress
Götgatan 11

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-725 45 00

Jobbnummer
984682

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg: