Customer support till Postnord Strålfors
Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Göteborg
2023-02-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer support till Postnord Strålfors" (publicerad 2023-03-07) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-02-17Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Postnord Strålfors har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Postnord Strålfors en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.
Om företagetPostNord Strålfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. De erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Exempelvis effektiviserar dem den digitala kommunikationen mellan företag vad gäller affärsdokument, ordermeddelanden, fakturor och betalfiler. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter. Postnord Strålfors ingår i PostNord-koncernen, den ledande kommunikations- och logistikkoncernen i Norden. Postnord Strålfors har verksamhet i fyra nordiska länder och har cirka 700 anställda, med en omsättning på drygt 2 miljarder.
Denna tjänst är placerad på deras kontor i Alingsås, där du inledningsvis får introduktion och stöttning av kollegor med mångårig erfarenhet för att utvecklas i rollen. Företagskulturen präglas av engagemang och pålitlighet du arbetar i en omväxlande och agil miljö för att möta kundernas behov.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Customer support utgör du en framträdande funktion där du är en primär kontaktperson för verksamhetens företagskunder. Du tar emot inkommande ärenden från kunder via ett ärendehanteringssystem, där du supporterar kring digitala tjänster och kommunikationslösningar. Vanliga frågor och ärenden handlar om leveranser, beställningar, incidenter samt implementering av nya kunder. Därtill agerar du teknisk support och funktionsstöd vad gäller spårning och problemlösning av kunders flöden, som exempelvis avvikelser i betalningsflöden, eller ändringsbegäran från kund. Vidare ger du löpande återkoppling till kunder på deras aktuella ärenden, samt informerar om eventuella driftstörningar. Därtill samarbetar du tätt ihop med övriga avdelningar. Du arbetar även med löpande förändrings- och förbättringsarbete inom avdelningen, samt följer upp och åtgärdar avvikelser. En stor del av din roll innebär att arbeta i flertalet olika system, varpå är något du trivs med. I rollen tillhör du ett team som består av 14 kollegor, i samma roll som du.
• Support kring digitala tjänster och kommunikationslösningar mot företagskunder
• Problemlösning och spårning av kundrelaterade incidenter
• Samarbete internt med övriga funktioner och kollegor
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Gymnasiekompetens eller motsvarande
• Arbetslivserfarenhet inom relevant område såsom kundsupport/service
• God dator- och systemvana
• Obehindrade kunskaper i svenska, muntligt som skriftligt, samt goda kunskaper i engelska
Vi tror att du som söker har ett stort tekniskt intresse och trivs i en roll där du får agera problemlösande och bistå med god service till företagets kunder. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och din egen utveckling i lärandet. Att ta egna initiativ och arbeta i en varierande roll ser du som motiverande. Vidare ser du möjligheter i förändring och trivs i en agil miljö, och ser värdet av att samarbeta med dina kollegor.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Alingsås
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Noelle Gustafsson
noelle.gustafsson@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7461573
Observera att sista ansökningsdag har passerat.