Customer Support Specialist på 75% till globalt bolag!

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Alingsås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Alingsås, Ale, Vårgårda, Lerum, Bollebygd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Alingsås, Ale, Vårgårda, Lerum, Bollebygd eller i hela Sverige

Söker du ett deltidsarbete inom logistik? Vill du arbeta inom ett stort internationellt företag? Är du analytisk och serviceinriktad ? Då kan rollen som Customer Support Specialist vara något för dig!

Publiceringsdatum
2019-01-03

Om tjänsten
Som Customer Support Specialist kommer du att arbeta på exportavdelningen i ett globalt bolag och hantera diverse ärenden inom logistik. I rollen kommer du att registrera och följa upp ordrar, boka transporter, kontrollera och godkänna fakturor, justera mindre avvikelser och ha löpande kontakt med kunder internationellt. Vidare kommer du att koordinera och kommunicera vissa frågor internt inom bolaget för att upprätthålla hög kundnöjdhet.

Tjänstens omfattning är på 75% som kommer att fördelas över fem arbetsdagar. Du kommer att vara placerad i Alingsås och ha viss möjlighet att arbeta hemifrån.

I din roll som Customer Support Specialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Orderhantering
• Global kundkontakt
• Logistikadministration

Om dig
Vi söker dig som vill och har möjlighet att arbeta 75%. Du kan antingen vara student eller färdigutbildad inom logistik. För att lyckas i tjänsten är det väsentligt att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift samt har lätt för att lära dig nya system.

Vidare ser vi att du är en driven, analytisk och initiativtagande person som har ett öga för struktur. Eftersom du kommer att ha kontakt med flera olika parter är det även av relevans att du är kommunikativ och har en stark känsla för god service.

Viktigt för tjänsten är:
• Pågående eller fullständig utbildning inom logistik
• Flytande svenska och engelska
• Driven, analytisk och kommunikativ

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Logistik | Orderhantering | Administration | Kundservice

Om anställningen
Tjänsten som Customer Support Specialist är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdraget pågår initialt fram till 2019-12-31 och därefter kan det finnas möjlighet till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten planerar att startas omgående, rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Jonatan Göransson via tel: 073 684 73 32 eller via mail: Jonatan.Goransson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-17
Ange följande referens när du ansöker: ref-28537
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonatan Göransson jonatan.goransson@adecco.se 0736847332

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4536183

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: