Customer Support Analyst Manager med koll till Viasat
MTG / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MTG i Stockholm,
Upplands Väsby,
Uppsala,
Enköping,
Gävle eller i
hela Sverige Viasat utgör en betydande del av MTG, ett av Sveriges mest dynamiska och spännande mediebolag med en stark närvaro i det svenska och internationella medielandskapet. Här omges du av kreativa och nyfikna människor som är generösa med kunskap och erfarenhet för att nå framgång tillsammans. Som Customer Support Analyst Manager på Viasat blir du en nyckelperson som jobbar proaktivt för att öka kvaliteten på våra kundsupporttjänster.
DU ÄR EN NYCKELPERSON. SOM KAN NYCKELTAL.
Viasat har en omfattande outsourcad kundsupport. Med en central kvalitetssäkrande roll i organisationen är ditt uppdrag mångsidigt; du ska säkerställa kontroll över statistik för att jobba proaktivt med förbättring av vår kundsupport. Insamling och analys av statistik ligger till grund för verksamhetsutvecklingen, och är en integrerad del i prognos- och budgetarbetet. Detta, liksom framtagande och mätning av nyckeltal och konsekvensanalyser, samt underlag och konstruktion av beräkningsmodeller ingår i jobbet. Du tycker om siffror, men uppskattar och förstår givetvis det affärsinriktade paradigmet. Du kommer självklart att arbeta nära det operativa teamet och vår kundsupport. Vid behov är du backup för Customer Support Manager, som du jobbar nära för att vara med och lägga beställningar utifrån behov och plan.
DU KAN MER OM SIFFROR ÄN SNITTET.
Om du är excelkung och matematiker med statistisk bakgrund (gärna akademisk) kan vi erbjuda stora möjligheter. Du har god vana av beräkningar och rapportskapande i Excel och ett pragmatiskt och affärsmässigt synsätt. Erfarenhet från kundsupport och kundserviceorganisation är ett måste, gärna outsourcad kundsupport. Har du dessutom sysslat med Costumer Support från ett ledningsperspektiv är du sannolikt den vi söker.
DU ÄR EN ANALYTISK PROBLEMLÖSARE.
Kulturen på Viasat, och MTG i stort, präglas av att allt är möjligt. Problemlösarattityd, flexibilitet och prestigelöshet kommer du långt med här. Rollen kräver en analytiskt lagd person med projektledaregenskaper som kan driva utvecklingsprojekt i verksamheten, kavla upp ärmarna och hantera ett högt tempo. Tycker du att det låter intressant - då är vi intresserade av dig. Med placering på Viasats huvudkontor på Södermalm i Stockholm sitter du i hela koncernens hjärta. Ansök genom att trycka på knappen och bifoga CV och personligt brev. Vi tittar löpande på ansökningar och sista ansökningsdag är 7/5. För mer info, kontakta Marie Blomkvist, Customer Support Manager: på 073 699 25 15 eller
marie.blomkvist@viasat.seViasat är en del av den internationella mediekoncernen Modern Times Group (MTG), med verksamhet på fyra kontinenter inom fri-TV, betal-TV, radio och TV-produktion. MTGs Viasat Broadcasting sänder fri- och betal-TV via egen satellitplattform och tredjepartsnätverk, samt distribuerar TV-innehåll över internet. Modern Times Group är ett tillväxtföretag och är noterat på Nasdaq OMX i Stockholm. Inom MTG återfinns välkända varumärken så som TV3, TV6, TV8, TV10, Viasat, Viaplay, Viasat Film, Viasat Sport, RIX FM, NRJ, Bandit Rock, Lugna Favoriter, STRIX Television med flera.
Publiceringsdatum2012-04-23Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMTG
AdressMTG
Box 17054
10462 Stockholm
Jobbnummer 1222335
Observera att sista ansökningsdag har passerat.