Customer Service Specialist till Benify

TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Brinner du för god service och vill vara med på Benify's spännande resa? Är du en kommunikativ och driven person som gillar kluriga tekniska utmaningar kan det vara just dig vi söker till rollen som Customer Service Specialist. På Benify arbetar vi hårt samtidigt som vi har mycket roligt på jobbet. Det beror på att vi bara anställer personer som vi verkligen gillar. Tråkmånsar gör sig icke besvär!

När vi startade 2004 kunde vi inte ana hur snabbt vi skulle växa. Nu 10 år senare har vi kontor i sju länder och i alla länder utanför Sverige kallar vi oss Benify. För att göra allt ännu enklare har vi nu bytt namn från Flexpay till Benify även här i Sverige, men allt annat är precis som vanligt! 

Publiceringsdatum
2014-12-08

Om tjänsten
I rollen som Customer Service Specialist på Benify kommer du att arbeta i ett glatt och härligt team som tillsammans jobbar för att supportera våra kunder och ge förstklassig service. Som Customer Service Specialist kommer du primärt arbeta med att svara på inkommande ärenden via vårt ärendehanteringssystem främst eskalerade från vår 1:st line men även viss mail och telefonhantering direkt med kund. Utöver kundservice kommer du att arbeta med fokus på teknik och analys, som att ta fram intern statistik, arbeta med filhantering samt uppdatera intern och extern information i vår Förmånsportal.

Du kommer att behandla många olika ärenden parallellt och därför är det viktig att du är stresstålig och gillar att arbeta strukturerat. Utöver en stark känsla för service arbetar du gärna analytiskt och proaktivt.

Vidare kommer du hjälpa till vid utbildning av vår uppskattade Förmånsportal ute hos kunder och även internt, närvara vid demonstrationer och tillsammans med våra projektledare representera kundservice på kundmöten.

Då Benify just nu växer internationellt kan en del resor förekomma i tjänsten.

I denna rekrytering samarbetar vi med TNG.

Vem är du? 
Vi söker dig som brinner för god service och som drivs av att arbeta i ett snabbväxande bolag med ambitiösa kollegor. Vi ser att du som söker:

• Innehar minst en avslutad gymnasieutbildning. Meriterande är vidareutbildning inom exempelvis ekonomi, kommunikation eller IT.
• Har teknisk kompetens och är analytiskt lagd.
• Har mycket goda kunskaper i Officepaketet och då främst Excel.
• Har mycket goda språkkunskaper i både svenska och engelska. Meriterande är även kunskaper i ett annat nordiskt språk
• Har du erfarenhet av Compensation and Benefits såsom bil eller andra förmåner är det mycket meriterande.

Vi ser att du som söker har jobbat 2-5 år i en liknande roll med fokus mot kundservice och support. Du skall ha erfarenhet av att jobba med telefon och dator som ditt främsta arbetsverktyg.

Som person är du positiv, serviceinriktad samt innehar ett personligt inre driv. Du motiveras av att nå dina mål och gillar att arbeta i ett högt tempo som samtidigt ställer krav på noggrannhet. Då du i rollen som Customer Service Specialist bemöter många kunder är det viktigt att du som söker är förtroendeingivande samt professionell. Du är duktig på att kommunicera, är ansvarsfull och har god samarbetsförmåga. Slutligen är du flexibel inför nya utmaningar och har en vilja att hela tiden lära dig mer och utvecklas.

Om Benify
Benify har länge varit i toppen på Dagens Industris lista över Gasellföretag - Sveriges snabbast växande och lönsamma bolag. Banify hjälper många av Sveriges största företag, exempelvis IKEA, Ericsson, Volvo, Nordea, AstraZeneca m.fl. att effektivisera kommunikationen till deras medarbetare. Främst handlar det om att på ett smartare sätt synliggöra medarbetarens "totala belöning" - lön och förmåner. Via portalen hjälper vi våra kunder att erbjuda ca 600 000 anställda flexibla förmåner så som friskvård, hälsa, pensioner, försäkringar och bilar.

Benify utgörs idag av ca 220 fantastiska medarbetare i Stockholm, Göteborg, Köpenhamn, Amsterdam, München, Helsingfors och kommer inom kort att växa inom flera länder. Vi arbetar i en ung miljö med glada och ambitiösa medarbetare, korta beslutsvägar och riktigt högt i tak. Huset är fyllt med intelligenta och drivna människor som sprider positiv energi omkring sig.

Arbetstider och omfattning
Heltid Kontorstider / Tillsvidare

Ersättning
Lön/förmåner enl. ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-07
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Jönsson

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2093384

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: