Customer Service Representative

Surfboard Payments AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Surfboard Payments AB i Stockholm

Customer Service Representative

Vill du arbeta i en serviceinriktad och administrativ roll tillsammans med ett engagerat team? Gillar du högt tempo där du är en nyckelspelare i teamet? Vill du arbeta i ett snabbväxande bolag som ligger i framkant inom betallösningar? Då är denna tjänst rätt för dig! Vi förbereder oss för kommersiell utrullning och behöver därför stärka upp teamet med en kundtjänstmedarbetare. Välkommen in med din ansökan redan idag!

Kunder är vår viktigaste tillgång och vi siktar på att nå många på kort tid efter lansering så det är centralt att vi kan erbjuda bästa möjliga upplevelse i vår kundsupport.

Om Surfboard Payments

Surfboard Payments är en agil organisation som levererar mjukvarubaserade betallösningar för fysiska butiker och handlare utan fast försäljningsställe. Bolaget planerar att lansera en mobilapplikation för den svenska marknaden inom kort och behöver därför stärka upp teamet med en medarbetare fokuserad på kundservice. Du kommer att bli en del av ett litet team med högt i tak och goda möjligheter att bidra med egna initiativ.

Om rollen

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av följande:

• Hantera inkommande frågor och ärenden till vår kundtjänst
• Vid behov genomföra utgående samtal eller förfrågningar till kunder
• Masterdata, skapa och underhålla kundmasterdata i Bolagets interna system
• Proaktivt analysera och följa upp kunddata, bl.a. för att ge input till vidareutveckling av vårt hjälpcenter.
• Bidra till att få våra kunder att fungera som ambassadörer åt bolaget
• Kontinuerligt komma med idéer för att utveckla och effektivisera processer för vår kundtjänst

Tjänsten är på heltid och belägen i centrala Stockholm där du kommer ingå i Surfboard Payments Operationsteam och rapportera till bolagets COO. Det finns viss möjlighet till distansarbete i överenskommelse med närmaste chef. Planerat startdatum är i juni med viss flexibilitet.

Vem söker vi?

Du är utåtriktad, social och ska gilla att hantera många kontaktpunkter både internt och externt. Du har förmågan att vara ödmjuk och lyssnar in kundens behov. Du behöver vara en lösningsorienterad person med en positiv inställning som ser lösningar istället för problem. Vidare vill vi att du är noggrann och gillar att ta egna initiativ. Det är en klar fördel om du tidigare arbetat med kundservice.

Du har också vana av och gillar att jobba i någon form av affärssystem. Surfboard Payments använder Zendesk så erfarenhet av att jobba i detta system är meriterande men inte ett krav.

Du bör även ha god analytisk förmåga och gilla att ibland få tänka till lite extra för att hitta en bra lösning eller för att fullt ut förstå olika sammanhang.

Övriga kunskaper och erfarenheter

• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• God administrativ förmåga
• Stresstålig
• Förmåga att hantera komplexa samband och processer
• God datorvana
• Kunskaper i övriga nordiska- och/eller europeiska språk är meriterande
• Erfarenhet av B2B- och/eller betaltjänstbolag är meriterande

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-05-20

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Surfboard Payments AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Surfboard Payments AB (org.nr 559214-0437), https://www.surfboardpayments.com

Arbetsplats
Surfboard Payments

Kontakt
Tim Lundqvist
tim@surfboard.se

Jobbnummer
6668034

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Surfboard Payments AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Surfboard Payments AB: