Customer service & logistics leader till Mapei AB
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-03-24Om tjänstenI tjänsten som Customer service & logistics leader kommer du att ansvara för den operativa verksamheten samt utveckla densamma inom ramen för koncernens och bolagets procedurer. Du ingår i den svenska ledningsgruppen och rapporterar direkt till General Manager. Du har personalansvar för ett team av sju personer som arbetar med kundservice, inköp, lager och logistik. Du kommer att arbeta i ett system som heter Microsoft Dynamics AX samt Excel. I ditt arbete kommer du förutom att ha kontakt med dina kollegor på plats i Kristinehamn också ha mycket kontakt med kollegor i bland annat Stockholm samt koncernens regionsfunktioner i Norge.
Koncernspråket är engelska och kommunikation både muntligt och skriftligt kommer att förekomma med både interna och externa parter.
I din roll kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Säkerställa att den operativa funktionen har de verktyg, system, miljöer samt faciliteter som behövs
• Ansvarig för lean, uppföljning av verksamhetens effektivitet, produktivitet samt KPI-mätningar
• Utveckla, implementera samt revidera procedurer
• Optimera distributionen samt analysera och föreslå förändringar för logistikflöden
Om dig
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom supply chain management eller liknande och har tidigare erfarenhet av arbetsuppgifter som innefattar kundservice. logistik, inköp och lagerhantering. Har du tidigare arbetat i ett företag som hanterar stora mängder styckegods är det meriterande och vi tror att det kommer att hjälpa dig i ditt arbete. Du har erfarenhet av att förhandla och skriva avtal med distributörer och andra leverantörer samt förståelse för hur transporter inrikes samt vid import fungerar.
Vidare ser vi att du är en social och öppen person som har nära till skratt. Du är analytisk och reflekterande i ditt arbetssätt. Du är driven och gillar att arbeta med projekt och med många olika kontaktytor samt att du arbetar strukturerat.
Viktigt för tjänsten är:
• Utbildning inom supply chain management eller liknande
• Erfarenhet från arbete med kundservice, logistik och inköp
• Mycket god systemvana, särskilt i Excel
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Mapei AB
Mapei grundades i Milano 1937 och är en av världens största tillverkare av kemiska produkter till byggindustrin med en omsättning på ca 2,5 miljarder Euro. Koncernen har 82 produktionsanläggningar i 32 länder. Sedan 1996 finns Mapei representerat i Sverige med ca 25 anställda. Vår svenska kund-, order- och lageravdelning ligger i Kristinehamn, och huvudkontoret i Stockholm. Det svenska dotterbolaget befinner sig i en tillväxtfas med nybyggaranda.
Om ansökan
Observera att rekryteringsarbetet med intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2022-04-13. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteringskonsulten har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryteringskonsult går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du sedan är en av dem som går vidare kommer du att få en länk till en videointervju. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, tel 054-771 85 44.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord
Customer service leader, logistics leader, kundservice, inköp, lager, logistik, Microsoft Dynamics AX, Kristinehamn, Värmland, Mapei AB, Adecco
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-37400".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Marianne Pettersson
marianne.pettersson@adecco.se 054-771 85 44 Jobbnummer 6470429
Observera att sista ansökningsdag har passerat.