Customer Care Agent till 2nd line i Ludvika
Securitas AB / Kundservicejobb / Ludvika
2025-04-16
Visa alla kundservicejobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Securitas AB i Ludvika,
Fagersta,
Borlänge,
Falun,
Avesta eller i
hela Sverige Företagsbeskrivning
Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag.
Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar.
Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas.
Du tar hand om människors säkerhet - Securitas tar hand om dig.
Publiceringsdatum2025-04-16Beskrivning av jobbetGillar du administrativa arbetsuppgifter där vissa är snabba och enkla och andra är långa och kluriga så är detta ett arbete för dig. Förutom administrativ vana passar rollen dig som är driven och självgående, har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och system. Du ska vara positiv till förändringsarbete och tycka om att samarbeta i grupp. Stämmer detta så skicka in din ansökan redan idag.
Securitas Customer Care är en serviceorganisation för våra kunder och olika avdelningar inom företaget, inkluderat platskontor runt om i landet. I rollen så kommer det även att vara mycket kontakt internt med säljare, projektledare och tekniker. På Securitas vill vi vara bäst i vår bransch och som Customer Care Agent kommer du ha en viktig roll genom struktur, ditt driv och ditt engagemang i dialogen med kollegor och kunder omkring dig. På 2nd line jobbar vi med åtgärdsfakturering, avtalshantering, mailhantering och annan administration avseende både mindre och större kunder. Rollen passar dig som gillar att jobba med människor och hjälpa dem i deras vardag.
Customer Care befinner sig just nu i en förändringsresa där arbetssätt, rutiner och ansvarsfördelning successivt utvecklas. Det innebär att vissa delar av arbetet kan förändras över tid i takt med att vi hittar effektivare och mer enhetliga lösningar. För att trivas i rollen är det därför viktigt att du ser positivt på och är lyhörd för förändringsarbete, samt har en förmåga att anpassa dig när förutsättningarna skiftar.
Arbetstiden är 8.00-16.30, med möjlighet till flex. Kontoret är i Ludvika där man delar lokaler med Securitas Kameracentral. 2nd line har även personal i Malmö, Norrköping, Göteborg, Örebro och Falun.
Kravspecifikation
För den här rollen krävs det att du:
Har gymnasieutbildning eller motsvarande med godkänt resultat i svenska, engelska och matematik.
Har erfarenhet av administration och/eller kundtjänstarbete
Obehindrat behärskar svenska i tal och skrift. Du bör även behärska engelska i tal och skrift då det är Securitas koncernspråk
Meriterande för tjänsten är:
Ytterligare eftergymnasiala utbildningar
God system- och datorvana
Intresse för ekonomi
För att trivas i rollen krävs det att du har lätt för att samarbeta i grupp, men har även en god förmåga att kunna arbeta självständigt och effektivt. Vi vill även att du ska vara ansvarskännande och strukturerad.
Securitas värdegrund är ärlighet, vaksamhet och hjälpsamhet, det ska kännas som en självklarhet för dig. Viktigt att du är en person som bidrar till hela Customer Care både socialt som professionellt.
Övrig information
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval och kan komma att avsluta rekryteringsprocessen innan sista ansökningsdatum, så om du är intresserad av tjänsten - skicka din ansökan redan idag!
Har du frågor kring rollen är du varmt välkommen att höra av dig till kontaktperson: Christel Robèrt Customer Care Manager 2nd line på
christel.robert@securitas.se.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Vi använder tester som ett steg i vårt urvalsarbete
Vi kommunicerar i första hand via mail
Sista ansökningsdag är 30/4
För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning.
Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Unionen samt Ledarna.
Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Securitas AB (org.nr 556302-7241)
771 42 LUDVIKA
Arbetsplats Securitas Ludvika
Kontakt Christel Robèrt
christel.robert@securitas.se Jobbnummer 9290759