CRM & Social Media Manager

The We Select Company AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The We Select Company AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

LloydsApotek letar nu efter nästa stjärna till rollen som CRM & Sociala Media Manager till servicekontoret i Stockholm. Har du ett stort engagemang och intresse för sociala medier och kundrelationer? Trivs du i en roll där du får skapa innehåll som bidrar till ökat intresse för varumärke? Önskar du arbeta i en bred roll där du både får arbeta strategiskt och operativt? Om du svarat ja på dessa frågor, ansöker du nedan!

Publiceringsdatum
2021-11-10

Dina arbetsuppgifter
Som CRM & Sociala Media Manager ansvarar du för att driva ett engagemang kring LloydsApoteks varumärke. Här arbetar du med att definiera vår närvaro i sociala medier och arbetar både strategiskt och operativt med dess kommunikationsplan. Du har dessutom både det strategiska och operativt ansvaret för LloydsApoteks lojalitetsprogram.
Din del av det löpande arbetet kommer bland annat att vara:
Ansvara strategiskt för vår medlemsbas och arbetar operativt med kommunikationsplanen. Du driver utvecklingen av innehåll, system, och förbättringsåtgärder för att skapa ett ännu mer attraktivt lojalitetsprogram.
Projektleder och arbetar operativt med vår sociala medier för att skapa engagemang kring vårt varumärke kopplat till vårt övergripande kommunikationskoncept.
Samarbetar med olika interna och externa parter gällande mediaköp, kampanjer och skapande av material.
Du driver dessutom projekt kopplat till medlemssammarbeten som bla. vår populära Babybox, Affiliate- och influencersamarbeten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller närliggande affärsområde. Du har minst 5 års erfarenhet inom en liknande roll och har med fördel tidigare arbetat inom retail. Du har erfarenhet från att arbeta med projektledning, framför allt inom CRM, Sociala medier och sätta kommunikationsplaner, samtidigt har du ett operativt hands-on perspektiv. Du har god vana i office paketet och är bekväm samt kan föra dig utan problem i både det svenska och engelska språket. Har du erfarenhet av Voyado ses det meriterande, men inget krav.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett stort driv, engagemang och intresse för marknadsföring och kundrelationer. Vi ser att du är kreativ samtidigt som du har en känsla för analys och utfall kopplat till dina områden. Som person är du lösningsorienterad, kommunikativ, nytänkande och har en positiv can-do attityd.
Du delar dessutom LloydsApoteks värderingar: integritet, kunden i centrum, ansvar, respekt och excellense.
Vi erbjuder
Hos oss på LloydsApotek får du vara med om ett spännande kapitel då vi nyligen fått nya ägare och står inför en re-brandning. Vi erbjuder en marknadsmässig lön, bonusprogram, flexibel arbetstid, trevliga kontorslokaler vid Södra station och härliga kollegor! Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning på 6 månader, intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annelie Söderberg, Head of Marketing & PR på annelie.soderberg@lloydsapotek.se. Skicka in din ansökan redan idag!
Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!
LloydsApotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. LloydsApotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris. Idag driver företaget 78 fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. LloydsApotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk.
LloydsApotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad. CEPD grundades 2008 och är en erfaren och kunnig hälsovårdsaktör med huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna. CEPD förvaltar den femte största apotekskedjan i Europa med över 1300 apotek i Polen, Litauen och Sverige.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
The We Select Company AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The We Select Company AB (org.nr 556841-1671), https://www.lloydsapotek.se/
118 63  STOCKHOLM

Arbetsplats
LloydsApotek

Jobbnummer
6109208

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The We Select Company AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The We Select Company AB: