Controller som vill ta steget mot affärsutveckling & specialistf

EQonomy / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos EQonomy i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Stenungsund, Borås eller i hela Sverige

Vill du vara med att bygga vidare på något nytt? Är du ekonom och samtidigt älskar att träffa nya människor kanske den här rollen hos oss kan passa just dig.

Vi ser en tydlig trend på marknaden att efterfrågan på elektroniska tjänster ökar. Hogia satsar nu stort på utvecklingen av framtidens molnbaserade lösningar inom ekonomiområdet. För att möta efterfrågan behöver vi stärka upp vårt team.



Om tjänsten

I Hogia Performance Management utvecklar, säljer, driftsätter och supporterar vi systemstöd och för vårt verksamhetsområde (VO) Spets kommer du ha en viktig funktion som specialistsäljare mot företagsmarknaden.

Din roll är en ny roll hos oss och den kommer innebära att agera rådgivande med lösningar som automatiserar och digitaliserar företagskundernas arbete med avstämningar, analys, budget och prognostisering. Du kommer att arbeta självständigt och ansvara för att möta befintliga så väl som nya potentiella kunder i deras miljö, digitalt och fysiskt. Dina relationer kommer du lyckas bygga med förtroende och trovärdighet genom din egen ekonomiska bakgrund. Företagscontrollers och ekonomer, runt om i landet, kommer vara dina främsta kontaktytor externt. I nära dialog med dem identifierar du deras behov och förklarar nyttan av våra controllerverktyg Hogia Kvalitetsanalys och Hogia Beslutsstöd - därmed erbjuder den bästa lösningen för kundens tidsbesparing.



Vem söker vi

Vi söker dig som har ekonomisk utbildning och god förståelse för externredovisning och finansiell ekonomi. Vi tror att du har erfarenhet av företagsrådgivning, B2B försäljning och några års arbetslivserfarenhet.

För att vara framgångsrik hos oss på VO Spets tror vi att du har ett starkt eget driv, är utåtriktad och har en tydlig ambition att skapa resultat och en positiv atmosfär. Att arbeta på Hogia innebär ett öppet sinne och flexibilitet, då vi verkar i en föränderlig miljö. Vi tror att du har ett affärsmässigt sätt, är kommunikativ och vill växa i yrkesrollen.

Erbjudande

Kanske har du som mål att ha personal- och resultatansvar i framtiden? Vi är ett sammansvetsat team som alla sätter stort värde på att få vara med att påverka verksamheten framåt. Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relationen till våra medarbetare och kunder. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling.

Vi erbjuder dig även:

trevliga och kompetenta kollegor
Unika utvecklingsmöjligheter
en varierande och utvecklande yrkesvardag
att representera ett starkt varumärke med ett kvalitativt helhetserbjudande
unika möjligheter att få ta ansvar och utvecklas i ett stabilt tillväxtbolag, med högkvalitativa spetsprodukter inom ekonomiområdet
en småskalig miljö präglad av entreprenörskap

PS. Vi tycker om att ha roligt på jobbet och många av oss hämtar energi och inspiration från sociala aktiviteter. Vi har gemensam fredagsfrukost och stödjer flera olika sociala aktiviteter bland annat vår egen löparklubb, konstförening och kör. Utöver detta så pågår förstås även andra mer spontana aktiviteter.

Kika gärna på filmen: Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling

Om Hogia

Inom Hogia-gruppen är vi 27 självständiga bolag med drygt 600 medarbetare som axlar det fulla ansvaret för utveckling, försäljning och kundservice inom sitt område. Vårt arbetssätt skapar engagerade medarbetare och tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Vårt huvudkontor ligger vackert vid Hakefjorden, fem mil norr om Göteborg. Läs mer på www.hogia.se

Publiceringsdatum
2017-05-16

Så ansöker du
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals och EQonomy. Har du frågor kring tjänsten får du gärna kontakta Rekryteringskonsult Alexandra Emilsson på telefon: 073-961 30 63 eller via mail: alexandra.emilsson@eqonomy.se.

Vi ser fram emot att få din ansökan via www.eqonomy.se så snart som möjligt, dock senast 27 maj 2017.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-28
Ange följande referens när du ansöker: eqonomy18496
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
EQonomy

Adress
EQonomy
Sveavägen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13

Jobbnummer
3502339

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från EQonomy

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos EQonomy: