controller

Randstad AB / Controllerjobb / Solna
2022-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "controller" (publicerad 2024-02-28) ⬅️


Visa alla controllerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-12-19

Dina arbetsuppgifter
Till vår kund i Solna söker vi nu en controller med start omgående.

Har du några års yrkeserfarenhet som controller och vill in i ett bolag i stor expansionsfas så är det här tjänsten för dig!

Du är ensam i rollen som controller på bolaget men arbetar tillsammans med VD, två avdelningschefer samt redovisningsansvarig och avtalsansvarig. Därtill finns även många kontaktytor inom bolaget och även inom moderbolaget. Inom affärsenheten som bolaget tillhör finns även en affärsenhetscontroller som man rapporterar framförallt prognos och utfall till. Ditt ansvar är att driva och implementera företagets ekonomiska rutiner, både ur ett regelefterlevnadsperspektiv och ett verksamhetsuppföljningsperspektiv så det är av yttersta vikt att detta har varit en av dina arbetsuppgifter i tidigare anställningar.

Initialt är det här ett konsultuppdrag via oss på Randstad Finance men kunden kan vara intresserad av att anställa i ett senare stadie.

Ansvarsområden
Upprätta och analysera KPI:er samt ekonomiska underlag till styrelsemöte.
Tillsammans med VD och betaltjänstansvarig ansvara för att rapportering till Finansinspektionen genomförs korrekt samt att implementation av processen efterlevs genom alla delar av bolaget.
Ansvara för att prognoser och utfall rapporteras fullständigt samt vidareutveckla och ta fram prognosprogram tillsammans med VD.
Agera produktägare och systemansvarig för ekonomistyrningsmodeller för bolaget.
Agera systemansvarig och kravställare för våra ekonomiska moduler i affärssystemet.
Ansvara för att rutiner och policys relaterade till moms, skatt samt redovisning efterföljs.
Utbilda organisationen i de ekonomiska delar som de vidrör för att arbeta enhetligt.
Ansvara för att utveckla och följa upp bolagets ekonomiska processer och rutiner.
Ansvara för att ekonomisk rapportering och information till affärsenheten sker i enlighet med bolagets interna riktlinjer och god redovisningssed.
Analysera strategier och affärsplan löpande.
Upprätta risk- och möjlighetsanalyser.
Kapitalrationaliseringsåtgärder löpande följs och genomförs.
Säkerställa att efterlevnad av bolagets auktorisationsbestämmelser sker regelrätt.

Kvalifikationer
akademisk utbildning inom ekonomi
minst 3 års erfarenhet av arbete i liknande tjänst
mycket goda kunskaper inom redovisning

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201420500".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Fredrik Löfgren
fredrik.lofgren@randstad.se

Jobbnummer
7273007

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: