Competens söker Rådgivare till Göteborg

Competens Utbildning AB / Personaltjänstemannajobb / Göteborg
2012-11-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Competens söker Rådgivare till Göteborg" (publicerad 2013-04-08) ⬅️


Visa alla personaltjänstemannajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Competens Utbildning AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Competens Utbildning AB

Publiceringsdatum
2012-11-21

Om företaget
Vi samlar kraften i människor, företag och samhälle. Så enkelt kan man beskriva tankarna bakom Competens - ett av Sveriges snabbast växande företag inom kompetensutveckling.

Vi hjälper människor och företag att utvecklas genom att hitta kraften i sig själva. Konkret betyder det att vi erbjuder ett omsorgsfullt urval av tjänster inom undervisning, konsultation, mentorskap, coachning och rehabilitering. Styrkan i vårt erbjudande ligger i vårt snäva fokus på resultat. Vi vill helt enkelt att våra deltagare ska ha praktisk användning av vad de lärt sig. Därför jobbar vi med tydliga och mätbara mål och anpassar våra insatser helt efter våra uppdragsgivares och deltagares behov. Genom att ha fokus på individen och erbjuda rätt kombination av insatser hjälper vi såväl människor som företag och samhälle att växa.

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en ytterligare rådgivare till vår verksamhet i Göteborg. Målgruppen består av personer som stått utanför arbetsmarknaden en längre period samt personer med psykisk funktionsnedsättning. Tjänsten innfattar flera arbetsmarknadsuppdrag med rehabilterande inslag.
I rollen som rådgivare kartlägger du, vägleder och stöttar varje deltagare utifrån dennes behov. Tillsammans med deltagaren öppnar du för möjligheter och skapar resultat.

Du handleder i jobbsökaraktiviteter och personliga aktiviteter. Arbetsuppgifterna innefattar även daglig kundkontakt, administrering kopplat till uppdraget samt att upprätthålla och underhålla kontakter med företag och organisationer.

Profil
Vi söker dig som har avslutad högskoleutbildning inom beteendevetenskap samt dokumenterad erfarenhet av arbete med den aktuella målgruppen. Meriterande är examen från socionom- eller arbetsterapeutprogrammet. Du har även erfarenhet av arbete med människor i utvecklingsprocesser, dokumenterad erfarenhet av samordning samt nätverkande mot företag och organisationer. Du har även minst 1 års erfarenhet av arbete med arbetsmiljöfrågor/arbetsanpassning.

Utöver detta har du god kunskap om Arbetsmiljölagen och föreskrifter inom arbetsmiljöområdet. Vidare har du god kännedom om samt erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete, erfarenhet av att ha stöttat arbetsgivare i sådana frågor samt kunskaper i arbetsanpassning och rehabilitering, arbetsplatsen utformning och belastningsergonomi.

Som person är du engagerad med intresse för människor i utveckling. Du är självgående, kvalitetsmedveten och har god kommunikativ förmåga. Vidare har du god förmåga att bygga relationer och förmå andra människor att se samt våga pröva sina möjligheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

ANSTÄLLNING

Omfattning: Heltid.
Tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Individuell lönesättning. Kollektivavtal finns.
Tillträde: Januari eller enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-10
Ange följande referens när du ansöker: 408
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Svensson, 010-516 19 37, rekrytering@competens.se
, Johan Idegård, Regionchef, tel: 010-516 19 87

Företag
Competens Utbildning AB

Adress
Competens Utbildning AB
Box 7023
12107 STOCKHOLM-GLOBEN

Jobbnummer
1398524

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Competens Utbildning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Competens Utbildning AB: