Coachande teamledare med kunskap i Amadeus rekryteras till MSC C

Experis Sverige / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

MSC Cruises är ett av Europas största kryssningsrederier med huvudkontor i Neapel och Geneve. I Sverige har man funnits sedan juni 2004 och har sedan dess expanderat kraftigt med fokus på den skandinaviska marknaden. Kontoret ligger i fräscha lokaler mitt inne i centrala Stockholm och har 22 anställda. MSC Cruises tolv toppmoderna fartyg kryssar i Medelhavet, Karibien, Sydafrika, Syd- och Nordamerika, Norra Europa samt i Röda Havet. Kryssningarna säljs främst genom återförsäljare men en annan viktig kanal är vår egen hemsida där kunden kan boka själv. MSC Cruises ingår i samma koncern som MSC Cargo, ett av världens största containerfraktföretag. Ägare är den italienska familjen Aponte. Läs mer på www.msccruises.se .

Publiceringsdatum
2014-02-12

Dina arbetsuppgifter
Som operativ teamledare är du delaktig i det dagliga arbetet samtidigt som du leder gruppen och har fullt personalansvar för 3 personer. Du leder, planerar och strukturerar arbetet samt jobbar aktivt med att gruppens arbete utvecklas på rätt sätt och mot uppsatta mål. Du skall tillsammans med dina medarbetare utveckla verksamheten med fokus på ökad service. Att utveckla personalen och att skapa en god teamkänsla är andra viktiga delar av ditt arbete. Du kommer också själv att delta i det operativa arbetet, och där ingår bla att:
• boka, prissätta och biljettera flyg samt att hantera kösystem och läsa noter i Amadeus
• prissätta publicerade, avtals och gruppriser
• boka hotell, transfer och utflykter via vårt interna bokningssystem
• arbeta via e-post och telefon med våra återförsäljare och vårt huvudkontor i Neapel.

Kontoret är beläget i fräscha lokaler mitt inne i centrala Stockholm och tjänsten är på heltid. Tillsättning snarast.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av ledarskap, gärna från resebranschen. Som ledare har du förmågan att kunna motivera och utveckla dina medarbetare samt skapa lagkänsla och arbetsglädje. Du är en ödmjuk person men tvekar inte att fatta beslut, ser nya möjligheter och har kreativa idéer för att nå uppsatta mål. Du är trygg i dig själv och leder personal på ett respektfullt men tydligt sätt. Du är strukturerad och organiserad, trivs bäst i högt tempo och kommunicerar smidigt med andra människor. Då du även arbetar operativt i gruppen är det ett krav att du har uppdaterade IATA och Amadeuskunskaper. Meriterande är om du har arbetat som resesäljare alternativt på flygplats och har genomgått en för tjänsten relevant turismutbildning. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet samt talar och skriver obehindrat både engelska och svenska. Eftersom många av våra kunder är dansk- och norsktalande har du förståelse även för dessa språk. För att lyckas i tjänsten och trivas i företaget ser du problemlösning som en utmaning, har en positiv inställning och strävar alltid efter att ge förstklassig service till våra kunder.

Kontaktperson för detta jobb
Tjänsten söker du med CV via länken nedan. Komplettera gärna med ditt personliga brev på kto@se.experis.com . För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Experis, Katarina Thomasson på tel: 08-736 11 26. Intervjuer och urval sker löpande vilket innebär att du bör skicka in din ansökan omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Thomasson 08-736 11 26

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1778432

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: