Client Service Manager sökes till storbank i centrala Stockholm

SW / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

Vi på SW hjälper nu vår kund som är en utav storbankerna att hitta en Client Service Manager. Kunden sitter i anrika fina lokaler centralt beläget i Stockholm. Uppdraget är ett konsultuppdrag på inledningsvis 12 månader med väldigt goda chanser till förlängning.

Publiceringsdatum
2017-02-13

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Client Service Manager kommer du att arbeta med hantering av konton. Du kommer att hantera kontoöppningar- och stängningar i utlandet och fungera som en mellanhand mellan kunden och depåbanken. Just nu håller kunden på att byta system vilket kommer innebära att du har kontakt med ett bolag som har huvudansvar för alla depåbanker men du kommer fortfarande vara kontakten mot kunden. Du kommer även att hantera dokument rörande kontoöppningarna.

Lämplig bakgrund
Det här är rollen för dig som har ett stort intresse för värdepapper. Har du arbetat med värdepapper innan, framförallt utländska, är detta starkt meriterande. Eftersom du kommer att bistå kunder är det även viktigt att du är serviceinriktad och noggrann då du kommer hantera stora belopp och information där det krävs stor noggrannhet. Mycket av kontakten i tjänsten kommer att ske på engelska och därför är det ett krav på flytande engelska.

Vi ser gärna att du har en kandidatexamen i ekonomi med inriktning mot finansiering. Som person är du driven, gillar att samarbeta och du är även snabblärd.

Övrig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 12 månader med goda chanser till förlängning. Tjänsten är på heltid och utförs under kontorstid. Kunden sitter centralt i Stockholm och vi hoppas på att du kommer kunna börja relativt omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexandra Koblet Olsson, 076 647 16 44.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Varaktighet, arbetstid
Enligt ök Enligt ök

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Koblet Olsson +46 76 647 16 44

Företag
SW

Adress
SW
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20
Box 7420

Jobbnummer
3316630

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: