Civilekonom inriktning värderingsfrågor, Storföretagsskattekonto
Skatteverket / Bankjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Storföretagsregionen ansvarar för all skattehantering avseende de allra största företagen i Sverige och de företag som står under finansinspektionens tillsyn samt för all hantering av punktskatt. Företagen som hanteras inom regionen har ofta internationella skattefrågor av varierad komplexitet. Vi har fokus på att utveckla våra arbetssätt så att vi genom förebyggande aktiviteter och genom kontroll minskar medvetna och omedvetna skattefel. I detta arbete deltar alla medarbetare aktivt. På storföretagsskattekontoret i Solna är vi ca 150 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara finansiell analys och värdering av företag i Skatteverkets värderingsgrupp. I arbetet ingår att stödja den övriga verksamheten på Skatteverket genom att utreda och analysera värderingsproblem tillsammans med olika utredare, framställa olika råd och riktlinjer och genomföra internutbildningar inom området. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• är utbildad civilekonom med inriktning mot finansiering alternativt är civilekonom som har förvärvat motsvarande kunskaper genom kvalificerat arbete inom finansbranschen
• har flerårig erfarenhet av företagsvärdering
• har mycket god analytisk förmåga
• är resultat- och målinriktad
• har god förmåga att planera och organisera
• uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska
• har en god servicekänsla och ett gott bemötande
• är en trygg person som självständigt fattar beslut
• har en utpräglad samarbetsförmåga och vill dela med dig av din kunskap och erfarenhet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom internprissättningsområdet, M&A eller finansiell analys. Vi ser det även som meriterande med erfarenhet av att hålla utbildningar.
Du skall också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Provanställning i sex månader kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-04-15ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Rundberg, projektledare 010-574 77 77
Helena Persson, kontorschef 010-579 61 07
Maria Lönegård, HR-konsult 010-574 58 89
Thomas Viklund, facklig kontaktperson Saco 010-574 25 32
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna Strandväg 22
11681 Solna
KontorsadressSolna Strandväg 22
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2785554
Observera att sista ansökningsdag har passerat.