Chefskoordinator till myndighetschefer
Helsingborgs kommun / Assistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla assistentjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg,
Klippan eller i
hela Sverige Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.
Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité.
Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen är indelad i tre verksamhetsområden: Vuxen, Barn/Unga och Familj och Gemensamma Resurser. Vi söker nu en ny medarbetare till rollen som chefskoordinator åt åtta stycken sektionschefer inom barn, unga och familj. Som chefskoordinator kommer du främst arbeta tillsammans med sektionscheferna på utredning och uppföljningsenheten, men även att stödja övriga sektionschefer inom verksamhetsområdet.
Publiceringsdatum2021-08-27Dina arbetsuppgifterSom chefskoordinator kommer du att skapa förutsättningar för sektionschefernas struktur och effektivitet i arbetet. Tjänsten består av administrativa uppgifter som att stödja sektionscheferna i planering, koordinering och dokumentation. Du är en viktig part för att främja samverkan mellan verksamhetsområdena och kommer att ha nära kontakt med förvaltningens HR- och ekonomiavdelning. Eftersom att det är en ny tjänst som inrättas ingår det även i ditt uppdrag att identifiera effektiviseringsmöjligheter och utveckla verksamhetens rutiner i nära samarbete med förvaltningens stödfunktioner.
Då arbetet omfattar en stor bredd av frågor och verkar i olika sammanhang kommer arbetsuppgifterna att variera. I din roll ingår du i ett nätverk tillsammans med andra chefskoordinatorer på Socialförvaltningen.
Exempel på arbetsuppgifter i tjänsten:
• Verksamhetsgemensam planering och styrning utifrån olika årshjul
• Administration i form av underlag, minnesanteckningar och protokoll
• Planering och förberedelse av möten
• Hantering av fakturor och inkommen post
• Ta emot och koordinera kontakter via mejl och telefon
• Kommunicera för samsyn och samverkan internt och externt
• Framställa underlag såsom presentationer, filmer och digitala enkäter
• Analysera och sammanställa rapporter
KvalifikationerDu som söker ska ha:
Relevant utbildning inom administration, kommunikation eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Minst två års arbetslivserfarenhet av administration, kommunikation och/eller koordinering.
God kunskap och erfarenhet av olika datasystem, meriterande om du har erfarenhet av personalsystemet Winlas, faktura systemet UBW eller ärendehanteringssystemet Procapita
Förmåga att navigera obehindrat i Office-paketet och du vet hur du skapar en kommunikativ presentation
Mycket god kommunikationsförmåga, och kan uttrycka och formulera dig väl i såväl tal som skrift
Lätt för att få kontakt med andra människor och skapa goda relationer, samtidigt som du har sinne för att organisera, dokumentera och genomföra
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från arbete i offentlig sektor i allmänhet, och i synnerhet från myndighetsutövande verksamhet inom individ- och familjeomsorg.
Som person har du:
• En stark servicekänsla och förmåga att underlätta i andras vardag
• En god förmåga att leda dig själv, fatta beslut och agerar proaktivt på så sätt att du ser alternativa lösningar
• Förmågan att snabbt sätta dig in i nya uppgifter
• Förmågan att strukturera och är van att planera och prioritera ditt arbete
• En strävan att ligga steget före och hanterar oplanerade situationer
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet för uppdraget. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.
Intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag.
Övrig information
Sista dag att ansöka är 2021-09-12
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHelsingborgs kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157),
https://helsingborg.se Arbetsplats Helsingborgs stad
Jobbnummer 5927183
Observera att sista ansökningsdag har passerat.