Chefsassistent

Flens Kommun / Kontorsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Vill du utvecklas på ett professionellt och personligt plan samtidigt som du gör skillnad för andra? Har du erfarenhet inom chefsstöd, administration och handläggning? Gillar du varierande arbetsuppgifter där den ena dagen inte är den andra lik? Avdelningschef för avdelningen Myndighet och Uppdrag funktionsnedsättning söker nu en chefsassistent - är det du?

Myndighet och Uppdrag funktionsnedsättning (MoUf) består idag av tre utförarområden organiserade under enheten Myndighet och uppdrag. Avdelningens ledningsgrupp består av avdelningschef och sex enhetschefer samt stab.
Avdelningens uppdrag utgår från biståndsbeslut fattade av Myndighet och uppdrag och utförare arbetar med stöd i det dagliga livet till brukare med funktionsnedsättning. Biståndsbeslut fattade av Myndighet och uppdrag utgör också uppdrag till samtliga biståndsbeviljade insatser inom avdelning Äldreomsorg.

Publiceringsdatum
2019-04-26

Dina arbetsuppgifter
I befattningen ingår att ge administrativt stöd till hela avdelningen, men din huvudsakliga arbetsuppgift är att bistå avdelningschefen med allt från rutinartade till mer kvalificerade administrativa uppgifter och sysslor. Rollen har således en bred spännvidd där du är involverad i administrativa uppgifter kopplat till både verksamhets- och personaladministration såsom t.ex. beställningar, fakturering, webbuppdateringar, upprättande av rutiner, avtal och protokoll, remisser samt tjänsteskrivelser. Du är på så sätt "spindeln i nätet" på avdelningen och ges möjlighet att både förvalta och utveckla rutiner inom ditt område.

För att genomföra ditt arbete måste du ha lätt för att sätta dig in i avdelningens verksamhet och förstå de olika behoven som finns i hela socialförvaltningen. Du bör vara lika intresserad av rutinartade administrativa sysslor som att finna innovativa lösningar och genomföra förbättringsarbete. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på självständighet, ett systematiskt arbetssätt, serviceorientering, flexibilitet och förmåga att arbeta med många bollar i luften.

Kvalifikationer
Vi söker dig med så väl gymnasieexamen från administrativ/ekonomisk inriktning som påbyggnadsutbildningar i form av masterclass för chefsassistenter och/eller kompletterande högskoleutbildning (eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig). Du har flera års erfarenhet av administrativt arbete. Meriterande med mångårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete vid t.ex. myndighet, offentlig verksamhet eller advokatbyrå samt utbildning inom juridik. Du har en mycket god förmåga att kommunicera samt uttrycka dig i det svenska språket både i tal och skrift samt mycket god datavana. Körkort är ett krav.

För att lyckas i uppdraget måste du ha en hög känsla för service, organisation och struktur, vara självgående och våga ta egna initiativ. Du är flexibel och prestigelös i ditt sätt, trivs att samarbeta med andra och trygg i dig själv och i din professionella roll. Du bör också ha förmåga att se förändringspotential i administrativa rutiner och våga föreslå förändringar.

Som person trivs du i en flexibel roll med många olika parallella uppgifter i tidvis högt tempo. Vidare har du lätt för att knyta nya kontakter både inom och utanför den egna organisationen och trivs med ett omväxlande och utmanande arbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, inställning och som delar Flens kommuns värderingar.

Övrig information
Tjänsten är heltid, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning och flexsystem. Vi erbjuder semesterväxling och friskvårdssubvention.
Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade chefer och medarbetare där vi arbetar utifrån våra värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt och ansvar.
Flens kommun arbetar aktivt för ökad jämställdhet och mångfald, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

Sista ansökningsdag 190512. Intervjuer sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Rosenqvist, Avdelningschef maria.rosenqvist@flen.se 0157-43 03 39
Fackliga företrädare nås via kommunens, växel 0157-43 00 00

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Sveavägen 1
64281 Flen

Kontorsadress
Sveavägen 1

Jobbnummer
4753154

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: