Chef Servicedesk
Höglandets IT / Chefsjobb / Eksjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Eksjö,
Nässjö,
Ydre,
Vetlanda,
Kinda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Höglandets IT i Eksjö Höglandets IT söker en Chef till avdelningen Servicedesk
Höglandets IT är Höglandskommunernas leverantör av IT-drift och tjänster. Vi ansvarar för kommunernas IT-stöd till 11 000 anställda och 17 000 elever. Vi skapar nu en gemensam infrastrukturplattform för de 5 kommunerna baserad på Microsoft kommundesign. Vår målsättning är att leverera högkvalitativa tjänster och funktioner samt bli den självklara samarbetspartnern för våra kunder. Vill du vara med på resan?
Publiceringsdatum2011-12-16Dina arbetsuppgifterSom Servicedeskchef ingår du i vår ledningsgrupp och har ett övergripande ansvar för alla supportärenden som kommer in till Höglandets IT. Ditt direkta ansvar blir att leda, prioritera och driva arbetet inom 1:a och 2:a linjens support samt närstöd (support och installationer som kräver lokal närvaro ute hos kund). Du har personalansvar för enheten om 22 medarbetare. Du genomför rekryteringar, lönesättning samt ansvarar för den övergripande kompetensutvecklingen. Supportchefen har även ett process ägaransvar för funktionen Servicedesk.
Höglandets IT verkar i en dynamisk miljö med en omväxlande, men ibland oförutsägbar, vardag. Det kräver flexibilitet och förändringsbenägenhet samt ställer krav på din förmåga att strukturera och planera det dagliga arbetet. Vi är mitt uppe i ett spännande förändringsarbete där vi bygger vår organisation och den gemensamma tekniska infrastruktur som krävs för att kunna förverkliga samverkansfördelarna med en gemensam IT organisation för Höglandskommunerna. Tjänsten kommer vara placerad i Eksjö. Resor inom Höglandets orter kan förekomma.
Vem är du?
Vi ser gärna att du har en akademisk bakgrund med serviceinriktning och har jobbat som chef under ett antal år. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att utveckla och leda en större IT-supportorganisation. Du är en person som har lätt för att sätta dig in i olika sammanhang och har en god förmåga till helhetssyn. Du har stort intresse för metodutveckling, processarbete och vill leda enheten till ständiga förbättringar. Du är kvalitetsmedveten, har fokus på kundnytta och förstår hur kort- och långsiktiga aspekter skall balanseras för bästa totalresultat. Du är serviceinriktad och kan skapa förtroende samt upprätthålla goda personkontakter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Det är en merit om du tidigare jobbat med supportprocesser och ITIL.
Våra förväntningar på dig som chef på Höglandets IT:
• Du har god ledarskaps-,kommunikations- och samarbetsförmåga
• Definierar samt följer upp din enhets mål, syfte, inriktning och resultat
• Arbetar med förbättringar och förändringar på din enhet
• Motiverar personalen, skapar vilja, energi och samsyn
• Säkerställer och utvecklar kompetensen på din enhet
• Agerar förebild - "Lever som du lär" och Fattar beslut
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeEnligt överenskommelse.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-03
Välkommen med din ansökan senast 3 januari märkt "servicedesk" via e-post till
jobb@hoglandet.se .
Vi kommer kontinuerligt kalla in intressanta kandidater på intervju så kom in med ansökan snarast möjligt.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@hoglandet.seKontaktJenny Kongseryd, IT-chef, på 0380-517555
Facklig kontaktAnette Petersson 0380-517537 (Vision)
Niclas Fransson 0380-517546 (Sveriges Ingenjörer)
FöretagHöglandets IT
AdressHöglandets IT
Kaserngatan 14
57535 EKSJÖ
KontorsadressKaserngatan 14
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0381-36808
E-postadress:
jobb@hoglandet.se Jobbnummer 1108589
Observera att sista ansökningsdag har passerat.