Chef Servicedesk

Höglandets IT / Chefsjobb / Eksjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Eksjö, Nässjö, Ydre, Vetlanda, Kinda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höglandets IT i Eksjö

Höglandets IT söker en Chef till avdelningen Servicedesk
Höglandets IT är Höglandskommunernas leverantör av IT-drift och tjänster. Vi ansvarar för kommunernas IT-stöd till 11 000 anställda och 17 000 elever. Vi skapar nu en gemensam infrastrukturplattform för de 5 kommunerna baserad på Microsoft kommundesign. Vår målsättning är att leverera högkvalitativa tjänster och funktioner samt bli den självklara samarbetspartnern för våra kunder. Vill du vara med på resan?

Publiceringsdatum
2011-12-16

Dina arbetsuppgifter
Som Servicedeskchef ingår du i vår ledningsgrupp och har ett övergripande ansvar för alla supportärenden som kommer in till Höglandets IT. Ditt direkta ansvar blir att leda, prioritera och driva arbetet inom 1:a och 2:a linjens support samt närstöd (support och installationer som kräver lokal närvaro ute hos kund). Du har personalansvar för enheten om 22 medarbetare. Du genomför rekryteringar, lönesättning samt ansvarar för den övergripande kompetensutvecklingen. Supportchefen har även ett process ägaransvar för funktionen Servicedesk.
Höglandets IT verkar i en dynamisk miljö med en omväxlande, men ibland oförutsägbar, vardag. Det kräver flexibilitet och förändringsbenägenhet samt ställer krav på din förmåga att strukturera och planera det dagliga arbetet. Vi är mitt uppe i ett spännande förändringsarbete där vi bygger vår organisation och den gemensamma tekniska infrastruktur som krävs för att kunna förverkliga samverkansfördelarna med en gemensam IT organisation för Höglandskommunerna. Tjänsten kommer vara placerad i Eksjö. Resor inom Höglandets orter kan förekomma.
Vem är du?
Vi ser gärna att du har en akademisk bakgrund med serviceinriktning och har jobbat som chef under ett antal år. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att utveckla och leda en större IT-supportorganisation. Du är en person som har lätt för att sätta dig in i olika sammanhang och har en god förmåga till helhetssyn. Du har stort intresse för metodutveckling, processarbete och vill leda enheten till ständiga förbättringar. Du är kvalitetsmedveten, har fokus på kundnytta och förstår hur kort- och långsiktiga aspekter skall balanseras för bästa totalresultat. Du är serviceinriktad och kan skapa förtroende samt upprätthålla goda personkontakter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Det är en merit om du tidigare jobbat med supportprocesser och ITIL.
Våra förväntningar på dig som chef på Höglandets IT:
• Du har god ledarskaps-,kommunikations- och samarbetsförmåga
• Definierar samt följer upp din enhets mål, syfte, inriktning och resultat
• Arbetar med förbättringar och förändringar på din enhet
• Motiverar personalen, skapar vilja, energi och samsyn
• Säkerställer och utvecklar kompetensen på din enhet
• Agerar förebild - "Lever som du lär" och Fattar beslut

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-03
Välkommen med din ansökan senast 3 januari märkt "servicedesk" via e-post till jobb@hoglandet.se .
Vi kommer kontinuerligt kalla in intressanta kandidater på intervju så kom in med ansökan snarast möjligt.
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@hoglandet.se

Kontakt
Jenny Kongseryd, IT-chef, på 0380-517555

Facklig kontakt
Anette Petersson 0380-517537 (Vision)
Niclas Fransson 0380-517546 (Sveriges Ingenjörer)

Företag
Höglandets IT

Adress
Höglandets IT
Kaserngatan 14
57535 EKSJÖ

Kontorsadress
Kaserngatan 14

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0381-36808
E-postadress: jobb@hoglandet.se

Jobbnummer
1108589

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höglandets IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höglandets IT: