Chef för de internationella utvecklingsprogrammen
Linnéuniversitetet / Elektronikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linnéuniversitetet i Stockholm,
Västervik,
Uppvidinge,
Kalmar,
Nybro eller i
hela Sverige Medieinstitutet Fojo arbetar med att stärka fri, oberoende, professionell journalistik i Sverige och globalt. Vi är en del av Linnéuniversitetet och jobbar brett med medieutveckling. Fojo grundades 1972 och har sedan dess utbildat över 50 000 journalister från ett hundratal länder. I Sverige går cirka 500 svenska journalister våra utbildningar varje år och internationellt jobbar vi i dagsläget i ett 20-tal länder med biståndsfinansierade medieutvecklingsprojekt.På Medieinstitutet jobbar 33 personer, utspridda på sju kontor i sex länder. Arbetsspråk är svenska och engelska.
Verksamheten växer och vi söker nu en chef för de internationella utvecklingsprogrammen.
Vi söker dig som har förmåga att leda medarbetare i en multiprofessionell och multikulturell organisation med höga krav på både samverkan och självständighet - vi kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du är en inkluderande ledare med ett coachande förhållningssätt till dina medarbetare. Du har en väl utvecklad förmåga till strategiskt tänkande och analys och kan omsätta detta i den operativa verksamheten.
Arbetet innebär
Ansvar för att Fojos biståndsfinansierade projekt uppfyller uppsatta mål.
Kvalitetssäkring och resultatuppfyllnad i befintliga biståndsprojekt.
Personal- och arbetsmiljöansvar för internationella projektledare och landkoordinatorer med placering på våra landkontor.
Ansvar för avtal med finansiärer.
Ansvar för avtal med partnerorganisationer.
Ansvar för avtal med konsulter.
Budgetansvar biståndsprojekt.
Personalplanering för samtliga biståndsprojekt.
Resultatansvar, uppföljning och M&E-processer.
Du ingår i Fojos ledningsgrupp och rapporterar till verksamhetschefen.
Publiceringsdatum2018-01-19Kvalifikationer• Du har relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet från arbetslivet.
• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med internationellt mediebistånd.
• Du är eller har varit personalansvarig chef i biståndsfinansierad verksamhet.
• Du har ett upparbetat nätverk och goda kontakter inom internationell medieutvecklingssektor och god erfarenhet av att arbeta i nätverk.
• Du talar och skriver engelska flytande.
• Du är nyfiken, har stor social kompetens och lätt för att samarbeta med andra människor.
• Du brinner för frågor om demokratiutveckling och journalistikens villkor i samhället och har dokumenterad erfarenhet av detta engagemang.
• Erfarenhet från kvalificerat arbete i mediesektorn är meriterande.
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde: snarast. Därför kommer vi behandla ansökningarna allteftersom de kommer in och jobbet tillsättas så snart som möjligt.
Tjänsteort: Stockholm.
Upplysningar om anställningen lämnas av
Verksamhetschef Kersti Forsberg, 0480-44 64 13
HR partner Helena Birath, 0480-44 73 81
Fackliga kontakter nås via växeln, tel 0772-28 80 00
Välkommen med din ansökan senast den 2 februari 2018.
Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.
Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.
Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLinnéuniversitetet
AdressLinnéuniversitetet
39182 Kalmar
39182 Kalmar
Kontorsadress39182 Kalmar
Jobbnummer 3913331
Observera att sista ansökningsdag har passerat.