CFO sökes till spännande tillväxtbolag
Inhouse AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om kunden / About the Client
Urb-it & Associates AB är ett nytt, snabbt växande bolag inom handeln. Urb-it är ett helt nytt sätt att handla. Lika bekvämt som att handla online, men lika snabbt som att handla i butik. Kunden beställer sina varor från en webbutik och får den sen personligt levererat av en av våra licensierade personer, så kallade "urbers" allt inom en timma.
För butiken genererar det merförsäljning och våra urbers blir en personlig och snabb förlängning av butiksupplevelsen. Urb-it har idag 25 anställda och 400 licensierade urbers i Stockholm och planerar expansion till 200 städer den närmaste 10-års perioden.
Nu söker vi en CFO som vill vara med på en expansiv och spännande resa.
Arbetsbeskrivning / Work Description
Som CFO på Urb-it ansvarar du för bolagets finanser och rapportering. Arbetet innebär månadsbokslut, rapportering, statistik, budgetuppföljning och prognos samt årsbokslut och årsredovisning.
Utöver detta kommer du att vara involverad i olika utvecklings- och verksamhetsprojekt. Du ansvarar även för bolagets affärsplanering, finansering och svara på övriga investeringsfrågor. Du är ett viktigt stöd till VD, både i det operativa och i större strategiska frågor. Inför styrelsemöten blir din roll att ta fram underlag och presentera rapporter och resultat till styrelse och finansiärer. Du kommer också att ha personalansvar över en person.
Din profil / Your profile
Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet från en roll som Business Controller, Ekonomiansvarig eller CFO. Viktigt att du har god förståelse för redovisning samt är trygg i årsbokslutsarbete, gärna från ett tillväxtbolag. Meriterande är om du är tekniskt intresserad och har erfarenhet från upphandling av ekonomisystem samt även erfarenhet från retail och/eller e-handel.
Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Marlene Blomquist. Ansök via länken inedan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.
Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror. Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) "/ " " \". Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.
Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller
info@inhouse.seVaraktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2016-03-18ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-25
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1485
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarlene Blomquist
marlene.blomquist@inhouse.seFöretagInhouse AB
AdressInhouse AB
Sturegatan 10
11436 Stockholm
KontorsadressSturegatan 10, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2733067
Observera att sista ansökningsdag har passerat.