Carlsberg söker Trade Marketing Manager till Off Trade

Experis Sverige Huvudkontor / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Stockholm, Solna, Huddinge, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Vi skapar mer än dryck. Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning.

Carlsberg Sverige är med mer än 60 starka varumärken och 400 unika produkter Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, mineralvatten och läsk. Några av de välkända och folkkära varumärken som vi förvaltar och utvecklar är Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa, Festis och Pepsi. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Vi erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk, hållbarhet och hög kvalitet.

Carlsberg Sverige ingår i Carlsberg Group som är världens fjärde största bryggerikoncern med verksamhet i över 40 länder. Huvudkontoret är i Arenastaden, Solna. På bryggeriet i Falkenberg produceras öl, läsk, cider, still drink och RTD. I Ramlösa tillverkas naturligt mineralvatten. Vi har även 15 omlastningsstationer och kontor för vår distribution- och säljverksamhet.

I rollen som Trade Marketing Manager kommer du att få en spännande tjänst och vara en del av ett dynamiskt team som strävar efter att förbättra Carlsbergs lönsamhet, marknads-position och relation till kunder.

Du kommer att ansvara för BTL (Below the Line) aktiveringar inom Off Trade, vidare ingår ett helhetsansvar att ta fram och genomföra planer som skapar allra bästa förutsättningar för våra produkter att lyckas på säljplatsen. Din huvuduppgift är att säkra tillväxt för våra varumärken hos kunder genom kampanjer och verktyg. Genomförandet ska vara kostnadseffektivt och i linje med varumärkenas guidelines. Som Trade Marketing Manager kommer du att samarbeta nära kollegor inom vår säljkanal och tillsammans med Marknad. Du rapporterar direkt till direktören för Off Trade.

Huvudsakliga arbetsbeskrivning
• Ansvara för att utveckla årlig aktiveringsplan för kanalen som är i linje med de strategiska planer som finns för kategorin, varumärket och kanalen
• Säkerställa att aktiviteterna stödjer de mål som är uppsatta utifrån försäljning, distribution och volym samt uppföljning och utvärdering av insatserna
• Leverera alla aktiviteter som ingår i planen samt se till att säljkåren har relevanta verktyg för införsäljning av aktivitetsprogram
• Presentera kampanjer och material för säljkåren samt följa upp föregående kampanjer
• Löpande föra dialog med säljkanalen (försäljningschefchef, regionchefer, fältsäljkår) och med Marknad (Brand Managers mfl)
• Ansvara för inköp av tryckt material, POS och "give aways"
• Upprätthålla väl fungerande samarbeten med byråer, logistikpartners och inköpsorganisationen
• Ansvara för effektiv användande av TM budget i kanalen

Bakgrund och kvalifikationer
• Akademisk högskole- eller universitetsexamen inom relevant område
• 2-5 års erfarenhet av arbete inom marknadsföring/försäljning/Trade Marketing
• Erfarenhet av Trade Marketing och erfarenheter av arbete med aktivering via säljkårer
• Mycket god kunskap om svensk dagligvaruhandel samt vilka säljdrivande mekaniker som fungerar är meriterande
• Erfarenhet av samarbete med och inköp från reklambyrå (inkl briefer)
• Erfarenhet av ansvar och uppföljning av budget vs satta målsättningar.

Vi söker dig med förmåga att samarbeta, bygga relationer och skapa interna nätverk. Du är kommunikativ och kan presentera dina idéer för små och större grupper. Du har ett affärsmässigt förhållningsätt och förståelse samt ständig strävan efter utveckling och förbättring genom utvärdering och reflektion. Du trivs med många kontaktytor och parallella uppdrag och du har förmågan att strukturera och organisera ditt arbete väl.

Vad kan Carlsberg Sverige erbjuda dig?
Carlsberg är ett bolag i ständig förändring och som Trade Marketing Manager får du en spännande roll i ett intressant och marknadsorienterat bolag. Carlsberg Sverige erbjuder en internationell miljö med kompetenta och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder. Arbetsklimatet inom bolaget präglas av högt tempo och engagemang. Tjänsten är placerad på Carlsbergs huvudkontor i Solna intill Friends Arena och Mall of Scandinavia.

Publiceringsdatum
2015-12-10

Kontaktperson för detta jobb
För mer information om tjänsten kontakta gärna Katarina Thomasson, tel nr 08-736 11 26 alt. kto@se.experis.com eller Mattias Berglund på 08-452 33 04 alt. mattbe@se.experis.com . Då vi intervjuar fortlöpande är det viktigt att du skickar in din ansökan snarast, dock senast den 6/1 2016. Du ansöker tjänsten genom Carlsbergs hemsida www.carlsbergsverige.se . Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Thomasson 08-736 11 26

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2570376

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: