Byggprojektledare
Bostads AB Mimer / Byggjobb / Västerås
2019-01-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Byggprojektledare" (publicerad 2020-02-13) ⬅️
Visa alla byggjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bostads AB Mimer i Västerås Mimer, som byggherre och beställare, står inför stora utmaningar i både nyproduktion och ombyggnad. Vi är med och utvecklar hela staden och i vår nyproduktion jobbar vi för närvarande med ca 2500 bostäder i olika skeden i en mängd spännande projekt. Samtidigt kräver vårt befintliga bestånd kontinuerligt underhåll där vi årligen kommer att utföra större renoveringar och planerat underhåll.Nu söker vi en kunnig projektledare med höga ambitioner, samarbetsförmåga och starkt driv som kan leda byggprojekten och vår interna process från tidiga skeden fram till färdig produktion.
Titel: Projektledare Närmaste chef: Projektchef Organisatorisk tillhörighet: Bygg Upprättad, datum: 2018-01-07 Ansvar och befogenheter: Som projektledare ska du leda byggprojekt från tidig projektering till slutbesiktning, inflyttning och överlämning till förvaltningen. Du leder projekten, arbetar självständigt men samarbetar nära med våra avdelningar inom drift, fastighet, kommunikation och kundcenter. Du ansvarar för dina projekt från projektering och upphandling till genomförande och uppföljning. Ansvaret gäller både tid, teknik, lagkrav, miljö, energi, ekonomi och kundrelationer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Planering, projektering och projektuppföljning Upphandling av konsulter och entreprenörer Styrning av entreprenader i olika former Projektens avtal, tidplaner och ekonomi Tydlig överlämning till förvaltningen PROFIL Utbildning Relevant högskoleutbildning eller motsvarande Kompetens och yrkeserfarenhet Minst 5 års erfarenhet inom branschen som projektledare. Behärska byggprocessen och nyckelaktiviteterna i de olika faserna. Goda kunskaper i entreprenad juridik B-körkort Svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i Officepaketet. Kunskaper i engelska samt kunskaper om LOU (Lagen om Offentlig Upphandling) är meriterande Personliga egenskaper Ledarskapsförmåga, leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Skapar engagemang och delaktighet Strukturerad, Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar Samarbetsförmåga, arbetar bra tillsammans med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Affärsmässighet, förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv. Kvalitetsmedveten, är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ned stor vikt att man lever upp till dessa. Sista ansökningsdag 2019-02-08
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-01-07ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktWivecka Ljungh
wivecka.ljungh@mimer.nuFöretagBostads AB Mimer
AdressBostads AB Mimer
Slottsgatan 33/Box 1170
72129 Västerås
KontorsadressSlottsgatan 33/Box 1170, Västerås
Jobbnummer 4539635
Observera att sista ansökningsdag har passerat.