Butiksdatasupport - för dig med vana av butiksdatasystem

Komet Sverige AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
2013-06-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Butiksdatasupport - för dig med vana av butiksdatasystem" (publicerad 2013-08-09) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.

Lindbak Retail Systems AB levererar IT-lösningar till ambitiösa detaljhandelskedjor med huvudkontor i Sverige och Norge inom mode, fackhandel, servicehandel och dagligvaruhandel. Lindbak Retail Systems lösningar ska ge våra kunder ökad konkurrenskraft, förenkla våra kunders vardag och öka våra kunders möjlighet till att fokusera på egen kärnverksamhet. Mer än 3000 butiker i Nord-Europa använder dagligen lösningar från Lindbak Retail Systems och betjänas av våra 90 anställda från flera kontor i både Sverige och Norge. Klicka här för mer information: www.lindbak.se

Lindbak Retail Systems kontor ligger i centrala Göteborg endast några minuter från centralstationen. De har även verksamhet i Oslo, Bergen och Trondheim. Efter en stark expansion på den svenska marknaden så söker de nu förstärkning till teamet i Göteborg. Om du vill vara med och utveckla den svenska verksamheten - läs vidare!

Som butiksdatasupport hos Lindbak Retail Systems kommer du att arbeta med att ta emot inkommande samtal och e-post från användare av alla delar av programvaruserien. Lindbak jobbar när deras kunder har öppet. Det medför att även kvällar och helger ingår i arbetstiden enligt ett rullande schema. Din roll kommer att innefatta;

• Hjälpa kunderna vid frågor kring rapporter

• Hjälpa kunderna med frågor kring order och lager

• Rådgivning och felsökning vid inventering

• Bidra till hög kundnöjdhet genom ett professionellt kundmottagande

• Föreslå förbättringar i arbetsprocesser och rutiner

• Felsökning och finna en lösning för kunden

• Löpande informera kunden om ärendeprocessen

Är du den vi söker?
Vi söker dig med bakgrund inom butik, gärna med förankring till någon av de butiker eller butikslager som verksamheten riktar sig mot. Har du arbetat med support kring just affärssystem eller butikssystem ser vi det som ett stort plus. Erfarenhet av SQL är meriterande likväl som ITIL-kunskaper. Vi tror att du har:

• Erfarenhet av butiksdatasystem

• Erfarenhet av affärssystem inom detaljhandel

• Erfarenhet av inventering

• Goda allmänna kunskaper om butiksdrift

För att lyckas i rollen som butiksdatasupport är det viktigt att du är kommunikativ och duktig på att uttrycka dig väl. Ett krav är att du behärskar svenska och engelska både i tal och i skrift. Kan du även finska så är det positivt. Du ska kunna inge ett lugn och förtroende hos kunder samtidigt som du har en pedagogisk och ödmjuk inställning. Det är avgörande att kunna hantera stress och agera professionellt gentemot kund även vid hög arbetsbelastning. Vi söker dig som är en strukturerad och noggrann person, du bör även ha en analytisk sida och en stark problemlösningsförmåga. I övrigt bör du vara plikttrogen, positiv och entusiastisk, stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Du kommer att finna en ekonomiskt stark arbetsgivare under tillväxt, Lindbaks system används idag av företag som ÖoB, MQ, Scorett, Coop Norge, Granngården, XXL och många fler. Hos Lindbak Retail Systems finner du ett öppet arbetsklimat med mycket god stämning, arbetet är omväxlande och utvecklande - här får du chansen att ta mycket eget ansvar och möjligheterna att på sikt gå vidare till andra roller inom företaget är goda.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Information kring tjänsten:
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Rullande schema - 8-17 dagtid med inbokade kvällar och helger enligt schema

Vid eventuella frågor kring tjänsten är du välkommen med frågor till rekryteringskonsult Tova Dahlgren via mail på tova.dahlgren@komet.se

Publiceringsdatum
2013-06-25

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-07-25
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
KC-TD, Konsultchef 020-25 26 00

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Sven Hultins gata 9
41288 Göteborg

Jobbnummer
1591000

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: