Business Controller till start i februari
SJR AB Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
SJR söker för kunds räkning en Business Controller med start i februari och uppdraget löper under sex månader.
Vad innebär rollen och vem söker vi?
Som Business Controller inom inköp och lagerhantering. I rollen ingår att säkerställa en korrekt hantering av lagertransaktioner och avstämningar mm. I rollen ingår också visst bokslutsarbete så som lageravstämning, avvikelseanalyser, bokföring och kalkyldifferenser. Utöver detta kommer du också att arbeta med att stötta chefer och projektledare i arbetet med uppföljning, prognos och budget.
Vi söker dig som med relevant utbildning och erfarenhet av rollen som
Business Controller. Vidare har du erfarenhet av producerande bolag, lagerredovisning och produktkalkylering. Har du dessutom erfarenhet av projektredovisning är det ett stort plus. Du besitter god systemvana, har mycket goda kunskaper i Excel och har du utöver det erfarenhet av IFS är det mycket meriterande.
Du är prestigelös som person och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare är du pedagogiskt lagd med god förmåga att förklara ekonomiska samband.
Ytterligare information om uppdraget
Vår kund sitter i trevliga lokaler i södra Göteborg. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är flexibla mellan 8-17. Uppdraget löper från februari och under sex månader, men för rätt person finns därefter goda möjligheter till anställning direkt hos kund.
Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Caroline Karlsson på telefonnummer 031-333 54 71. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/Visstid Visstid
Publiceringsdatum2016-01-04ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Karlsson +46 031 333 54 71
FöretagSJR AB Göteborg
AdressSJR AB Göteborg
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 48B
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2600179
Observera att sista ansökningsdag har passerat.