Business Controller till Sabis

Sabis AB / Controllerjobb / Stockholm
2025-03-17


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sabis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Sabis är ett Stockholmsbaserat familjeföretag grundat 1874. Med vår historia och tradition av kvalitet och service har Sabis en unik position inom mat och service och driver idag restauranger, caféer, hotell- och mötesanläggningar samt matbutiker. På Sabis är vi cirka 700 medarbetare som tillsammans säljer varor och tjänster för närmare en miljard kronor per år. Vår vision är att skapa "Sveriges bästa kundupplevelser inom mat & möten! Om tjänsten Som Business Controller ingår du i ett team på tio personer. Du kommer att ansvara för affärsområdet Restaurang och Servicetjänster där du jobbar nära driftchefer och affärsområdeschefer samt sitter med i affärsområdets ledningsgrupp för att skapa lönsamhet. Arbetsuppgifter: * Ansvara för budget och prognosprocesser * Driva och samordna månadsrapporteringen * Presentera månadsresultatet * Genomföra analyser * Följa upp lönsamhet * Systemansvar för affärsområdet * Supportera i analyser av KPI: er * Ad hoc uppgifter relaterade till funktionen * Driva/vara del av ekonomirelaterade projekt inom affärsområdet Rollen innebär många kontaktytor främst internt och du rapporterar till CFO. Kontoret ligger centralt i Stockholm. Din bakgrund Vi söker dig som har en akademisk examen eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Minst 3 års erfarenhet från en liknande roll är ett krav. Erfarenhet av lönsamhets- och finansiella analyser speciellt inom Facility Management är starkt meriterande. Vi förväntar oss att du är IT och systemvan samt att du är duktig på Excel. Kunskaper inom Microsoft Power BI är meriterande. Tjänsten kräver att du talar och skriver flytande svenska och engelska.
Som person är du analytisk, strukturerad och noggrann samt är en lagspelare som gillar att jobba proaktivt och affärsnära. Vi vill att du är driven och självgående samt har en fallenhet för kommunikation med syfte att konsultera berörda parter internt. Det är naturligt för dig att jobba målinriktat samtidigt som du månar om kollegor och stöttar teamet vid behov. Din förmåga att se helheten i kombination med din känsla för affären blir en tillgång för organisationen. Du har en hög ambition och en stark vilja att växa i rollen samtidigt som du har ett genuint intresse för branschen och värdesätter relationen till kollegor.
Ansökan
Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka) och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår CFO Sofia Lundell på sofia.lundell@sabis.se
Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida www.sabis.se för att läsa mer om oss!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sabis AB (org.nr 556165-9888), http://www.sabis.se

Kontakt
Sofia Lundell
sofia.lundell@sabis.se

Jobbnummer
9226393

Prenumerera på jobb från Sabis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sabis AB: