Buisness Controller
LloydsApotek, Finance / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos LloydsApotek, Finance i Stockholm LloydsApotek ägs av amerikanska McKesson som är en av världens ledande läkemedelsdistributörer med europeiskt huvudkontor i Stuttgart, Tyskland. Ungefär 39 000 anställda i 14 europeiska länder ger människor en säker och pålitlig tillgång till receptbelagda läkemedel.
LloydsApotek vill erbjuda meningsfulla och innovativa apotekstjänster som inspirerar människor att leva mer positiva liv, och göra det på ett effektivt och passionerat sätt. Vårt första LloydsApotek i Sverige öppnade 2010 för närvarande finns det 77 LloydsApotek i 40 städer i hela Sverige.
LloydsApoteks mål är att bli en av de ledande apotekskedjorna i Sverige som ska leverera den bästa servicen och de mest innovativa och inspirerande apotekstjänsterna. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som kan recept och är experter inom hud och värk.
LloydsApotek söker nu en Business Controller till huvudkontoret i Stockholm (föräldravikariat på 1,5 år)
Publiceringsdatum2018-02-13Dina arbetsuppgifterSom Business Controller hos oss är du aktiv och delaktig i vårt budget- och forecast arbete, samt i våra processer kring affärsplanering. Du hanterar löpande verksamhetsuppföljning och analyser, är delaktig i månadsbokslut och utföra regelbunden rapportering till vårt moderbolag i Tyskland.
I din roll som Business Controller stöttar du främst våra apotek och våra apotekschefer, men även vårt Servicekontor och vår ledningsgrupp med rapporter, analyser kring investeringsprojekt, simuleringar, uppföljningar av interna KPI:er och övriga ekonomiska underlag.
Du kommer rapportera till Head of Business Control och är placerad på huvudkontoret på Södermalm i Stockholm
KvalifikationerDu har en universitetsutbildning inom Ekonomi med minst 3-5 års erfarenhet av analysinriktat controllerarbete. Du gillar siffror och har en stark analytisk ådra. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska, och du behöver självklart ha mycket goda excelkunskaper.
Har du en bakgrund inom branscher såsom detaljhandel eller apotek är det meriterande.
Dina egenskaperSom Business Controller på LloydsApotek behöver du vara analytisk och noggrann, men också kommunikativ. Du är samarbetsorienterad, och bistår övriga i organisationen på ett proaktivt och konsultativt sätt. Du tycker om en snabbföränderlig miljö, och arbetar på ett självständigt sätt för att möta satta deadlines. Vi värdesätter att du är nyfiken, lösningsorienterad och tycker det är kul när det blir lite "klurigt".
Vi hoppas och tror att du trivs i en miljö som präglas av våra värderingar; Integritet, Kunden i centrum, Ansvar, Respekt och Excellence
Vi erbjuder:
I din roll kommer du ha stor möjlighet att utveckla och påverka både arbetssätt och organisation. Du kommer till ett entreprenörsdrivet företag med starka internationella influenser och möjligheter. Vi erbjuder en marknadsmässig lön, bonusprogram, flexibel arbetstid, goda utvecklingsmöjligheter och härliga kollegor.
Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat på 1,5 år med start så snart som möjligt.
För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Lena Strandberg, tf Head of Controlling;
lena.strandberg@lloydsapotek.seIntervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 1 mars 2018.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-01
Ange följande referens när du ansöker: 3713865001
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Strandberg (+46) 701234567
FöretagLloydsApotek, Finance
AdressLloydsApotek, Finance
Box 38152
10224 Stockholm
KontorsadressRosenlundsgatan 54, 11863 Stockholm
Jobbnummer 3961760
Observera att sista ansökningsdag har passerat.