Bitr. Föreståndare till boende för ensamkommande flyktingbarn

Vindelns kommun / Sjukvårdschefsjobb / Vindeln
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Vindeln, Vännäs, Bjurholm, Umeå, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vindelns kommun i Vindeln, Umeå eller i hela Sverige

I Vindelns kommun bor ca 5 500 invånare, och vi trivs alldeles utmärkt. Kommunen passar bra för barnfamiljer och vi arbetar för ett bra näringslivsklimat med tillväxt. Vindelns kommun och näringslivet har tillsammans arbetat fram vår Vision 2020; "Vindeln är Umeåregionens bästa kommun för barnfamiljer och företagsamma människor. Här skapar vi tillsammans hållbar tillväxt förenat med en kreativ, hälsosam och trygg livsmiljö."

Vindelns kommun söker en biträdande föreståndare till kommunens boenden för ensamkommande flyktingbarn. Du kommer att arbeta med administrativa arbetsuppgifter i din roll som biträdande föreståndare, men ibland även vara en resurs i den ordinarie verksamheten. Visst kvälls- och helgarbete kan förekomma.

Som biträdande föreståndare ersätter du ordinarie föreståndare vid dennes frånvaro. I samarbete med föreståndaren säkerställer du att verksamheten håller en god kvalitet och utvecklas. Du kommer att verka som bollplank vid olika verksamhetsfrågor och även ha en samordnande funktion gentemot personalgruppen. Du arbetar med administrativa uppgifter såsom personalplanering, schemaplanering, dokumentation samt implementering av riktlinjer och uppföljning av verksamheten.

Du har högskoleexamen inom socialt, beteendevetenskapligt, pedagogiskt eller socialpedagogiskt arbete eller motsvarande som bedöms lämplig för uppdraget. Du har erfarenhet och kunskap om arbete med utsatta barn. Du är förtrogen med lagar, förordning och föreskrifter inom verksamhetsområdet, har erfarenhet och kompetens inom BBIC/socialt arbete med barn/unga/ HVB-verksamhet.

Som person är du trygg och van att arbeta med förändring och grupprocesser samt att bygga och underhålla yrkesmässiga relationer. Du har styrka att visa mod, tydlighet och ödmjukhet i de olika situationer som kan uppstå. Du är kreativ, flexibel, lösningsorienterad och har samarbetsförmåga och intresse av att utveckla arbetet. Med ett genuint intresse för människor skapar du förutsättningar att nå mål och du är en självklar förebild för ungdomarna. Du är kvalitetsmedveten och har en stark drivkraft. Du är erkänt duktig på att uttrycka dig i tal och skrift samt tycker om att skapa och upprätthålla rutiner, regelverk och policys. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Provanställning med möjlighet till tillsvidare anställning. Sök snarast då vi i denna rekrytering tillämpar löpande urval under ansökningstiden. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. B-körkort krävs.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även tjänstgöra som deltidsbrandman.

Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Vänligen respektera detta.

Ansökan via länken nedan.

Publiceringsdatum
2015-12-15

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Ange löneanspråk

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-06
Ange följande referens när du ansöker: 91
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Föreståndare Marika Sellgren 070-252 59 06

Facklig kontakt
Kommunal Malin Flumé 070-252 50 46
Vision Monia Ahlgren 0933-142 08

Företag
Vindelns kommun

Adress
Vindelns kommun
Kommunalhusvägen 11
92281 VINDELN

Kontorsadress
Kommunalhusvägen 11

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2576352

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vindelns kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vindelns kommun: