Biståndshandläggare till myndighetsenheten

Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialförvaltningen i Flen, Botkyrka, Stockholm, Linköping, Lindesberg eller i hela Sverige

I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.

Arbetsplats
Socialförvaltningen, som organisatoriskt ligger under Socialnämnden, har en verksamhet som är indelad i tre avdelningar: Individ- och familjeomsorg, Äldre- och handikappomsorg samt Arbetsmarknads- och utbildningscentrum.

Myndighetsenheten ansvarar för att, utifrån gällande lagstiftning, utreda och besluta om insatser/bistånd inom områdena funktionsnedsättning, äldreomsorg och socialpsykiatri. Myndighetsenheten består av avgiftshandläggare, bostadsanpassningshandläggare, färdtjänsthandläggare samt SoL och LSS handläggare. Enheten består av 11 medarbetare.

Publiceringsdatum
2014-11-19

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som biståndshandläggare på myndighetsenheten. Målgruppen är personer med fysiska och/eller psykiska funktionsnedsättning och som har behov av insatser i form av boendestöd eller LSS- insatser. Beslut fattas enligt socialtjänstlagen (SoL) och/eller lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Vi samverkar med utförare och andra relevanta samverkanspartners. I arbetet ingår även att vara delaktig i verksamhetsutveckling. Som biståndshandläggare arbetar man självständigt och har egen delegation på ett flertal insatser. Alla biståndshandläggare inom myndighetsenheten har samverkansträffar varje vecka. Vi använder verksamhetssystemet Procapita.

Profil
Du har en Socionomexamen, gärna med inriktning mot äldre och funktionshindrade eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Rollen som biståndshandläggare ställer krav på att du är serviceinriktad, strukturerad, har god samarbetsförmåga samt personlig mognad. Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du tänker på arbetet utifrån ett helhetsperspektiv och stimuleras av att vara med och utveckla och förbättra din verksamhet. Du är förtrogen med lagstiftningen inom området samt har goda kunskaper om utredningsmetodik. Erfarenhet av Procapita samt handläggning enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information
Flens kommuner erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Vi har gjort vårt medieval och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Fast lön
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-14
Märk ansökan med: Biståndshandläggare LSS
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@flen.se

Kontakt
Pernilla Krantz, Områdeschef 0157-43 03 45

Facklig kontakt
Anna Väst, SSR 0157-43 03 87
Sofia Larsson, Vision 0157-43 03 46

Företag
Socialförvaltningen

Adress
Socialförvaltningen
Sveavägen 1
64281 FLEN

Kontorsadress
Flens Kommun

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0157-43 00 00
E-postadress: flenskommun@flen.se

Jobbnummer
2073143

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialförvaltningen: