Biståndshandläggare till äldreomsorgen i Sundbybergs stad

Sundbybergs kommun / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Ekerö eller i hela Sverige

På äldreomsorgens myndighetsenheten i Sundbybergs stad strävar vi efter att ha länets bästa äldreomsorg. Arbetet ska präglas av professionalitet, god arbetsmiljö, rättsäkerhet och en organisation som arbetar med ständiga förbättringar. Äldreomsorgens motto "Mänskliga möten - vi bryr oss" ska genomsyra all verksamhet.

Äldreomsorgens myndighetsenhet är en enhet inom sektorn för väldfärd och omsorg. Vi arbetar med myndighetsutövning för personer över 66 år enligt Individens Behov I Centrum (IBIC), och är ISO-certifierade, vilket bidrar till god kvalité i vår verksamhet, vi arbetar med att ständigt utveckla och förbättra vår verksamhet. Enheten är HBTQI-certifierade vilket vi är stolta över.

Enheten består av en enhetschef, en gruppledare, elva biståndshandläggare, en boendesamordnare, en handläggare med ansvar för färdtjänst och riksfärdtjänst samt två avgiftshandläggare.

Enheten kommer om erforderliga beslut fattas att utöka inför nästa år med en till biståndshandläggare.

Dina arbetsuppgifter innebär att du arbetar med myndighetsutövning. Du tar emot ansökan, utreder och fattar beslut om rätten till bistånd samt följer upp och omprövar beslut enligt Socialtjänstlagen. Arbetet innebär även mycket kontakt med de enskilda omsorgstagarna samt samarbete med kollegor, anhöriga/företrädare samt andra aktörer inom verksamhetsområdet. Vi har kundval och du beställer insatser, har löpande kontroll över beställd och utförd hemtjänst.

Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med kollegor i varierande åldrar och en positiv anda. Humor och arbetsglädje är viktigt för oss. I Sundbybergs stad erbjuder vi friskvårdsbidrag och semesterväxling till extra lediga dagar.

Är du den vi söker?

Vi söker dig som är socionom eller som vi bedömer har likvärdig högskoleutbildning. Du har goda kunskaper om gällande lagstiftning, har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt är noggrann. Arbetet kräver även att du har ett professionellt förhållningssätt, god samarbetsförmåga och alltid ger ett gott bemötande. Du är också flexibel, ansvarstagande och har ett lösningsinriktat förhållningssätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg. Tidigare erfarenhet av IBIC ses som värdefullt. Vi ser gärna att den som söker har erfarenhet och är intresserad av att arbeta med utskrivningsplaneringar från sjukhus samt uppföljningar på vårt korttidsboende.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling. Vi ser att du är en positiv person med en egen drivkraft och god förmåga att samarbeta.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Urvalsprocessen kommer att pågå fortlöpande under ansökningstiden. Tillträde enligt överenskommelse.



Ansök senast den 8 december.

Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev. Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175), http://www.sundbyberg.se/

Arbetsplats
Sundbybergs stad

Kontakt
Enhetschef
Sara Hollertz
sara.hollertz@sundbyberg.se
08-706 88 69

Jobbnummer
8284949

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs kommun: