Biståndshandläggare till Äldreförvaltningen

Sundbybergs Stad / Administratörsjobb / Sundbyberg
2015-02-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare till Äldreförvaltningen" (publicerad 2018-09-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Du vill utveckla. Och bevara. Precis som vi.

Här på Biståndsenheten arbetar vi efter mottot, "mänskliga möten vi bryr oss". Vår verksamhetsidé är att erbjuda stöd, service, omsorg och vård med människans bästa i fokus. Vi arbetar med myndighetsutövning enligt ett kvalitetsledningsystem och är ISO- certifierade. Vi är också  Hbt certifierade och detta är vi mycket stolta över. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med en arbetsgrupp i varierande åldrar med humor och högt i tak. Inom enheten arbetar vi med utredningar och beslut enligt SOL, avgiftshantering, färdtjänsthandläggning samt har även ansvar för att utreda, upphandla och utveckla. Vi finns i Sundbybergs stadshus i Hallonbergen. Vi är en liten enhet med 16 medarbetare.

Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare har möjlighet att vara med och påverka verksamheten. Det gör arbetet extra roligt.

Som biståndshandläggare kommer du bland annat arbeta med bedömning- och utredningsarbete, vårdplanering, uppföljning och kontroll samt delaktig i verksamhets- och kvalitetsutveckling.

Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att du kommer arbeta med myndighetsutövning i form av bedömnings- och utredningsarbete, fatta beslut om rätt till bistånd samt uppföljning och omprövning av beslut enligt Socialtjänstlagen. Myndigheten är beställarenhet för äldre och funktionsnedsatta enligt Socialtjänstlagen. Arbetet utförs i nära samarbete med övriga biståndshandläggare och kollegiemöten hålls varje vecka. Vi har kundval inom hemtjänst och har både privata, och utförare i egen regi. Du beställer insatser, har löpande kontroll över beställda och utförda hemtjänsttimmar samt samverkar med andra myndigheter. Du vårdplanerar och samarbetar med våra boendeplacerare bland andra.Vi är i inledningsskedet med att börja arbeta enligt ÄBICmodellen i biståndsbedömning.

Vi vill att du har socionomexamen eller annan jämförbar högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du har goda kunskaper om gällande lagstiftning, datorvana i form av god förmåga att utrycka dig i skrift. Du är bra på sifferhantering och har ett gott bemötande och uttrycker dig väl. Du har erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg och funktionshinderområdet. Du är stresstålig, flexibel i tanke och handling, har god samarbetsförmåga samtidigt som du är självständig och initiativrik. Du är bra på struktur och planering, kan hålla flera bollar i luften samtidigt. Du kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Befattningen är en tidsbegränsad anställning på heltid. Tillträde den 4/5 2015 eller enligt överenskommelse. Vikariaten sträcker sig till 31/8 2015 med eventuell möjlighet till förlängning. Ansök senast den 6/3 2015 .Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Sundbybergs stad växer så det knakar. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum. Du har all möjlighet att vara med och påverka framtiden, både för staden och den verksamhet du arbetar i. Det fina med Sundbyberg är nämligen att vi har bevarat fördelarna med en liten organisation. Som att det är nära till beslut, lätt att påverka och att alla känner alla. Vi tycker att det är viktigt. Det tycker du också.

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Publiceringsdatum
2015-02-18

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fackliga  organisationer, nås via växeln 08-706 80 00
carina bergstedt, myndighetschef carina.bergstedt@sundbyberg.se

Företag
Sundbybergs stad

Adress
Sundbybergs stad
Östra Madenvägen 4, Hallonbergen
17292 Sundbyberg

Kontorsadress
Östra Madenvägen 4, Hallonbergen

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2171771

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs Stad: