Biståndshandläggare till Äldreförvaltningen

Sundbybergs Stad / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Du vill ge människor en bra vardag. Och ett rikare liv. Precis som vi.

Här på Äldreförvaltningen arbetar vi efter mottot "mänskliga möten vi bryr oss". Vår verksamhetsidé är att erbjuda stöd,service omsorg och vård med människans bästa i fokus. Vi arbetar med myndighetsutövning enligt IBIC och är ISO certifierade, vilket gör att vi har god ordning i verksamheten. Vi är också HBT-certifierade vilket vi är mycket stolta över. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med kollegor i varierande åldrar med humor och positiv anda. Myndighetsenheten är en beställarenhet för äldre och vi arbetar framför allt med utredning,beslut och uppföljning enligt SOL för personer över 65 år. Utöver myndighetsutövning arbetar två utredare med upphandlingsprojekt samt övergripande äldrefrågor. Många av oss är delaktiga i samarbetsprojekt inom både förvaltningen och kommunövergripande. I vår enhet arbetar 15 personer och arbetsplatsen finns i Sundbybergs stadshus i Hallonbergen.

Som biståndshandläggare kommer du bland annat att arbeta med bedömnings-och utredningsarbete, uppföljning och kontroll samt vara delaktig i verksamhets- och kvalitetsutveckling.

Dina arbetsuppgifter innebär att du arbetar med myndighetsutövning. Du fattar beslut om rätt till bistånd samt följer upp och omprövar beslut enligt SOL. Det är ett självständigt arbete men utförs i samarbete med övriga biståndshandläggare och kollegiala möten med chef sker varje vecka. Vi har kundval och du beställer insatser, har löpande kontroll över beställd och utförd hemtjänst samt boendeplaceringar. Du samarbetar också med andra myndigheter. Du vårdplanerar och samverkar med våra boendeplacerare. Kvalitetsuppföljningar görs på individnivå och du är delaktig i informationsarbete, nätverksarbete mm.

Vi vill att du har socionomutbildning eller motsvarande. Du har goda kunskaper om gällande lagstiftning, har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är bra på sifferhantering och noggrann. Ett bra bemötande är ett krav och du utrycker dig väl såväl mot kunder, leverantörer och kollegor. Du måste kunna arbeta självständigt men också samarbeta när så krävs. Som person är du ansvarstagande, har integritet och är stresstålig. Du är också flexibel i tanken och har ett lösningsinriktat förhållningssätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg.

Befattningen är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning. Tillträde 2 januari 2019. Ansökan senast 5 oktober 2018. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev.

Välkommen med din ansökan!

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid 20190102-20191231 Heltid

Publiceringsdatum
2018-09-06

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Kirstein, Tf.Myndighetschef annika.kirstein@sundbyberg.se 087068322
Facklig kontaktperson, Nås via kommunens växel 08-706 80 00

Företag
Sundbybergs stad

Adress
Sundbybergs stad
Östra Madenvägen 4,
17292 Sundbyberg

Kontorsadress
Östra Madenvägen 4,

Jobbnummer
4332041

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs Stad: