Biståndshandläggare LSS

Uddevalla Kommun / Administratörsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uddevalla Kommun i Uddevalla

Uddevalla - en plats för hela livet

Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.

Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.

Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.

Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!

Om arbetsplatsen
Enheten för biståndsbedömning LSS/socialpsykiatri är en av tre enheter inom avdelningen vuxen och funktionshinder som ansvarar för myndighetsutövning.

Vår arbetsplats finns i centrala Uddevalla med närhet till kollektivtrafik. Vi har möjlighet till distansarbete och du får en bra introduktion genom arbetsledare och erfarna kollegor.

Publiceringsdatum
2024-11-05

Dina arbetsuppgifter
• Våra biståndshandläggare arbetar med att utreda, bedöma och besluta inkomna ansökningar enligt Socialtjänstlagen (SoL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
• Vi arbetar i verksamhetssystemet LifeCare.
• Vi arbetar enligt Individens behov i centrum (IBIC).
• Vi tillämpar ett tillitsbaserat ledarskap som ger dig som medarbetare stor frihet att själv strukturera ditt arbeta. Det ställer samtidigt krav på eget ansvar samt kräver att du som medarbetare har förmåga att se till arbetsgruppens behov.

Du har stöd från en tillgänglig 1.e biståndsbedömare samt erfarna medarbetare.

Vem söker vi
Självständighet
Initiativtagande
Uthållig
Samarbetsförmåga
Relationsskapande
Tydlig
Strukturerad

Vi söker en kollega som bidrar till vårt goda arbetsklimat och som vill göra skillnad för våra brukare. Den vi söker har en vilja att bemöta våra brukare på ett professionellt sätt och en förmåga kunna möta personen på rätt nivå.

En del av arbetet är att fatta beslut och att kunna motivera beslutet för den enskilde. Vi tror därför att du har erfarenhet från myndighetsutövning och från att bevaka vägledande domar.

Vi söker en handläggare som är intresserad av området och som är beredd att lyssna in den enskildes behov. Du som person bör ha lätt för att samarbeta både med kollegor och andra professioner i syfte att erbjuda våra brukare väl anpassade insatser. Tidigare erfarenhet från myndighetsutövande är meriterande men vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer
• Examen från socionomutbildning eller motsvarande högskoleutbildning.
• Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning inom socialt arbete.
• Erfarenhet av handläggning enligt IBIC är meriterande.
• Körkort för personbil.



Övrig information
Urval och intervjuer sker löpande under rekryteringstiden.

För att vara aktuell som undersköterska hos oss behöver du uppvisa ett giltigt bevis från Socialstyrelsen på skyddad yrkestitel.

Språkbedömning genomförs för vissa yrkesgrupper innan anställning kan bli aktuell.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/487".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Uddevalla kommun (org.nr 212000-1397)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Biståndsenheten SoL (socialpsykiatri )och LSS,

Kontakt
Niclas Augustin
+46522696756

Jobbnummer
8993607

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uddevalla Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uddevalla Kommun: