Biståndshandläggare

Härjedalens kommun / Administratörsjobb / Härjedalen
2021-09-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare " (publicerad 2022-02-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen, Östersund eller i hela Sverige

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.







Avdelning Individ och familjeomsorg/bistånd i
Härjedalen är en avdelning för
myndighetsutövning och
öppenvård. Avdelningen
omfattar utredning och
insatser för äldre och
funktionsnedsatta, stöd till
barn och unga och dess familj,
familjerätt, stöd till vuxna med
beroendeproblematik,
ekonomiskt bistånd samt
budget- och skuldrådgivning.

Vår enhet har ambitionen att
ständigt vidareutvecklas och
förbättras. Som handläggare
hos oss har du därför
möjlighet att bidra i
utvecklingsarbetet där vi tar
vara på varje medarbetares
unika kompetens och arbetar
med kompetensutveckling och
möjlighet till flexibilitet i
arbetsuppgifter.
Intervjuer kan komma att
hållas innan ansökningstiden
gått ut.

Publiceringsdatum
2021-09-13

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan
högskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Du har
goda kunskaper i lagstiftning och myndighetsutövning, både
teoretiskt och praktiskt. En fördel är om du tidigare arbetat med
biståndshandläggning enligt SoL (Socialtjänstlagen) och har goda
kunskaper om gällande lagstiftning inom arbetsområdet.
Eftersom kommunikation och dokumentation är en stor del av
arbetet behöver du kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift,
kunna planera och samverka med andra aktörer samt att du är
noggrann vad gäller dokumentation och handläggning. Vi
använder verksamhetssystemet Treserva och håller på att
implementera IBIC (Individens behov i centrum).
Tjänsten innebär handläggning enligt SoL ooch tillsätts under
förutsättning av att erforderliga beslut fattas.

Om du trivs med omväxlande, intressanta och stimulerande
arbetsuppgifter som ställer krav på förmågan att kombinera
kunskap med förståelse för helheten, då är detta tjänsten för dig!

Kvalifikationer
Kvalifikationer
Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som
arbetsgivaren anser vara likvärdig

Erfarenhet och intresse av myndighetsutövning enligt SoL

Goda kunskaper inom relevant lagstiftning

Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och
samarbeta med andra

Körkortskrav
Önskvärt:
Meriterande är att du har erfarenhet av IT-stödet Treserva samt
erfarenhet av att utreda enligt IBIC (Individens behov i centrum)

Dina personliga egenskaper
Du är en trygg och stabil person med självinsikt. Du är analytisk
och kan se och tolka relationer i sitt rätta perspektiv, skilja på det
personliga och professionella samt förhålla dig
situationsanpassat.

Du kan relatera och samarbeta med människor på ett lyhört och
smidigt sätt samt lyssna, kommunicera och lösa problem
konstruktivt. Du vill arbeta för en god arbetsmiljö och utveckla
vårt sociala arbete i samverkan med kollegor och
samverkanspartners samt har ett intresse av att själv utvecklas.

Vi erbjuder
• Ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter

• Flextid

• Friskvård på arbetstid

• Regelbunden handledning

• Delaktighet i utvecklingen av verksamheten

• Kontinuerlig kompetensutveckling

Kontaktinformation
Erika Liljendahl, Tf enhetschef biståndsenheten, 0680-17645

Maria Haapamaa-Eriksson, Ombud Vision , 0681-16306

Anna Andersson , Ombud SSR, 0681-16254

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Härjedalens kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4430442513".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510), http://www.herjedalen.se

Jobbnummer
5962722

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

         

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun: