Biståndshandläggare, 1 heltidstjänst

Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
2018-05-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare, 1 heltidstjänst" (publicerad 2018-10-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Utredningsenheten Äldre och personer med Funktionsnedsättning består idag av femton handläggare samt samordnare och enhetschef. Tillsammans utreder och beslutar vi om samt följer upp insatser enligt socialtjänstlagen, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, färdtjänst- och riksfärdtjänstlagen samt bostadsanpassningslagen. Biståndshandläggarna är idag uppdelade i tre undergrupper utifrån skilda lagrum och ansvarsområden.

Vi söker nu biståndshandläggare till "Handläggare somatik", då en av våra medarbetare valt att byta yrkesbana.

Publiceringsdatum
2018-05-21

Dina arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare hos Utredningsenheten för Äldre och personer med funktionsnedsättning får du det viktiga uppdraget att arbeta med att säkerställa rättssäkerhet och delaktighet enligt utredningsmetoden IBIC (individens behov i centrum) samt möjligheten att införa och arbeta i vårt nya webbaserade verksamhetssystem Combine. Som biståndshandläggare ska du utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen och andra lagrum. Arbetsuppgifterna är i första hand att handlägga hemtjänstärenden, korttidsvistelse, dagverksamhet, särskilt boende, delta i SIP (samordnad individuell plan, tidigare vårdplaneringar) och kommunicera via Prator. Arbetet kan även komma att innehålla handläggning av andra områden vilka hanteras av utredningsenheten.
Du deltar aktivt i utvecklingen av verksamheten och har en viktig roll i samverkan med såväl interna som externa samverkanspartners med brukaren i fokus.

Kvalifikationer

Vi söker dig med examen från Socionomprogrammet (eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig) samt med erfarenhet av myndighetsutövning, körkort och god datavana. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som biståndshandläggare, samt har kunskaper inom IBIC och/eller ICF.
En förutsättning för att trivas och lyckas som biståndshandläggare är att du är utvecklingsinriktad, kreativ, stresstålig, strukturerad samt har intresse och fallenhet för socialt arbete. Som person behöver du vara trygg i dig själv och i din yrkesroll, behärska det svenska språket väl samt ha en god förmåga att kommunicera med andra både i tal och skrift. Personlig lämplighet prioriteras.

Övrig information
Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade arbetskamrater där humor är en lika viktig ingrediens som våra värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt och ansvar. Vi har flexsystem, såväl intern som extern handledning, kontinuerlig fortbildning, semesterväxling, friskvårdssubvention samt möjlighet att till viss del arbeta hemifrån. Viss tjänstgöring kan ske under kvällar och-/eller helg.
Arbetsplatsen är belägen centralt i Flen med nära till buss- och tågstation.
Tjänsten är 100% tillsvidareanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Sista ansökningsdag 180604, intervjuer sker löpande varför tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens utgång. Tillträde enligt överenskommelse.
Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och etnisk mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter, bemanningsföretag och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Rosenqvist, Enhetschef maria.rosenqvist@flen.se 0157-43 03 45
Mika Juopperi, Samordnare mika.juopperi@flen.se 0157- 43 03 56
Fackliga företrädare nås via kommunens, växel 0157-43 00 00

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Svavägen 1
642 81 Flen
64281 Flen

Kontorsadress
Svavägen 1
642 81 Flen

Jobbnummer
4155612

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: