Biståndshandläggare, 1 heltidstjänst

Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden och vår organisation förändras varför behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare genom professionellt och respektfullt bemötande.

Utredningsenheten Äldre och personer med Funktionsnedsättning består idag av femton handläggare samt samordnare och enhetschef. Tillsammans utreder och beslutar vi om samt följer upp insatser enligt socialtjänstlagen, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, färdtjänst- och riksfärdtjänstlagen samt bostadsanpassningslagen. Våra biståndshandläggare är uppdelade i tre undergrupper utifrån skilda lagrum och ansvarsområden.

Vi vill förstärka somatikgrupp med ytterligare en kompetent medarbetare, och hoppar att du vill bli vår nya medarbetare.

Publiceringsdatum
2018-10-19

Dina arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare hos Utredningsenheten för Äldre och personer med funktionsnedsättning får du det viktiga uppdraget att arbeta med att säkerställa rättssäkerhet och delaktighet enligt utredningsmetoden IBIC (individens behov i centrum) samt möjligheten att arbeta i vårt nya webbaserade verksamhetssystem Combine. Som biståndshandläggare ska du utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen och andra lagrum.
Arbetsuppgifterna i somatikgruppen är i första hand att handlägga hemtjänstärenden, korttidsvistelse, dagverksamhet, särskilt boende, delta i SIP (samordnad individuell plan, tidigare vårdplaneringar) och kommunicera via Prator. Arbetet kan även komma att innehålla handläggning av andra områden vilka hanteras av utredningsenheten.

Du deltar aktivt i utvecklingen av verksamheten och har en viktig roll i samverkan med såväl interna som externa samverkanspartners med brukaren i fokus.

Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade arbetskamrater där humor är en lika viktig ingrediens som våra värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt och ansvar.

Vi har flexsystem, såväl intern som extern handledning, kontinuerlig fortbildning, semesterväxling, friskvårdssubvention samt möjlighet att till viss del arbeta hemifrån.

Arbetsplatsen är belägen centralt i Flen med nära till buss- och tågstation.

Kvalifikationer
Vi söker dig med examen från Socionomprogrammet (eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig) samt med erfarenhet av myndighetsutövning, körkort och god datavana. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som biståndshandläggare, samt har kunskaper inom IBIC och/eller ICF. En förutsättning för att trivas och lyckas som biståndshandläggare är att du är utvecklingsinriktad, kreativ, stresstålig, strukturerad samt har intresse och fallenhet för socialt arbete. Som person behöver du vara trygg i dig själv och i din yrkesroll, behärska det svenska språket väl samt ha en god förmåga att kommunicera med andra både i tal och skrift.

Personlig lämplighet prioriteras.

Övrig information
Tjänsten är 100% tillsvidareanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Sista ansökningsdag 181111 Tillträde enligt överenskommelse.

Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och etnisk mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter, bemanningsföretag och liknande.

Kontaktperson för detta jobb
Tf, Enhetschef Mika Juopperi, 0157 43 03 45
Tf, Avdelningschef Maria Rosenqvist, 0157-43 03 39
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0157-43 00 00

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Flens Kommun
Sveavägen 1
64281 Flen

Kontorsadress
Flens Kommun
Sveavägen 1

Jobbnummer
4411473

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: