Billing Co-ordinator / Faktureringsansvarig till vårt Göteborgsk
Mannheimer Swartling / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mannheimer Swartling i Göteborg Mannheimer Swartling är Nordens ledande affärsjuridiska advokatbyrå. Genom att kombinera juridisk spjutspetskompetens med branschkunskap erbjuder vi våra klienter kvalificerad affärsjuridisk rådgivning med stort mervärde. Vi är en fullservicebyrå med omfattande internationell verksamhet och uppdrag över hela världen. Mannheimer Swartling har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Bryssel, New York, Frankfurt, Berlin, S:t Petersburg, Moskva, Hongkong och Shanghai. Byrån har ca 650 anställda och omsätter drygt 1,2 miljarder kronor.
Till vårt kontor på Östra Hamngatan i centrala Göteborg där vi är drygt 80 medarbetare söker vi en Billing Co-ordinator.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ditt uppdrag kommer att vara att arbeta med löpande fakturering för ett antal delägare, ta fram rapporter och statistik, fakturera via klienters eBilling system samt göra uppföljningar. Som Billing Co-ordinator ingår du i byråns faktureringsgrupp som efter tillsättande av denna tjänst består av 8 personer. Två är placerade i Göteborg och resterande i Stockholm och du rapporterar till Billing Manager i Stockholm.
Faktureringsgruppen arbetar tillsammans i olika projekt och har ett nära samarbete vilket innebär att det är viktigt att du är en lagspelare och har förmåga att arbeta flexibelt. Det kommer att finnas utrymme och möjlighet för dig att själv påverka och utforma tjänstens innehåll. Som Billing Co-ordinator kommer du även arbeta som superuser och supportera och utbilda i byråns affärssystem.
Publiceringsdatum2011-04-26Utbildning och erfarenhetVi söker dig som är nyutbildad civilekonom eller har arbetat något/några år på en ekonomiavdelning, gärna med erfarenhet inom detta område.
Som person ser vi att du är drivande, initiativrik, noggrann och engagerad. Du har förmåga att arbeta under press, är organiserad och metodisk samt kan hantera snäva tidsramar. I kontakten med våra klienter är det viktigt att du har en god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt såväl på svenska som på engelska.
Vi erbjuder dig en möjlighet att få arbeta i ett team med ambitiösa och motiverade medarbetare i en internationell miljö, med service av allra högsta klass. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning och tillträde sker efter överenskommelse. Vi kallar löpande till intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Madeleine Nyrén, HR, på 031-355 16 42, Helena Adolfsson, HR, på 08-595 063 94 eller Caroline Granström, Billing Manager, på 08-595 065 56.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-01
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktHelena Adolfsson, +46 8- 595 063 94, +46 709- 777 394
FöretagMannheimer Swartling
AdressMannheimer Swartling
Box 1711
11187 Stockholm
Jobbnummer 914050
Observera att sista ansökningsdag har passerat.