Bemanningsplanerare / administratör till pool- och resursenhet

Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg i Göteborg

I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 1800 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor drygt 50 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsdelens struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt.

Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?



Publiceringsdatum
2018-08-23

Arbetsuppgifter
Nu söker vi dig med erfarenhet av administration, planering och koordinering till en tjänst på pool- och resursenheten för område boende, daglig verksamhet och personligt stöd i Östra Göteborg. Är du serviceinriktad, strukturerad och trivs med administrativa uppgifter? Då kan du vara den vi söker!

Inom område boende, daglig verksamhet och personligt stöd arbetar främst stödassistenter och stödpedagoger som stöttar personer med funktionsnedsättning i deras dagliga liv. I området finns i dagsläget 18 bostäder med särskild service, boendestöd samt ett 20-tal dagliga verksamheter som är placerade runtom i stadsdelen. Inom området arbetar ca 250 medarbetare uppdelat på de olika enheterna.

I pool- och resursenheten som ligger under område boende, daglig verksamhet och personligt stöd arbetar två planerare och sju poolanställda. Nu söker vi en planerare/administratör till enheten.

Som planerare/administratör har du ansvar för bemanningsplanering och samordning till våra verksamheter. Du placerar pool-personalen i olika verksamheter utifrån behov samt flyttar runt ordinarie personal efter behov. Du administrerar schema och placeringar i lönesystemet Personec. Vidare ingår det i arbetsuppgifterna att administrera löner och tidrapporter samt för över schema från schemasystemet Time Care till lönesystemet Personec.

I din roll kommer du att även vara lokal huvudadministratör behjälplig i frågor kring Time Care. Du har en central och viktig roll med hög tillgänglighet och arbetar nära bemanningsenhet, medarbetare samt enhetschefer.

Att arbeta inom område Boende, daglig verksamhet och personligt stöd kännetecknas av stort inflytande och delaktighet. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med enhetschef och kollegor vara med och ta fram nya arbetssätt och rutiner, med målet att hela tiden utveckla och förbättra funktionen och verksamheten.


Kvalifikationer
För denna tjänst söker vi dig som har en gymnasial utbildning med inriktning mot administration, personal, lön, eller en annan utbildning/kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Det är ett krav att du har tidigare arbetserfarenhet från samordning, planering och administration, från tjänster såsom bemanningskoordinator, planerare eller administratör. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av funktionshinderverksamhet. Det kommer att vara avgörande att du som planerare behärskar de administrativa system som du huvudsakligen kommer att arbeta i. Goda datakunskaper och erfarenhet av att arbeta i Time Care och Personec på en avancerad nivå är ett krav. Att ha kunskaper i Time Pool är meriterande.

I ditt arbete är du serviceinriktad, noggrann och strukturerad. Du säkerställer att alla parter får den hjälp och information de efterfrågar och är trygg i att självständigt kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du kan fatta snabba beslut i en arbetsmiljö med högt tempo och på ett självgående sätt ha förmåga att prioritera utifrån verksamhetens skiftande behov.

Ditt engagemang och ditt lösningsfokuserade arbetssätt skapar förtroende och bidrar till gott samarbete och goda relationer. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande med ett intresse och vilja att hjälpa andra för att hitta en effektiv lösning för alla parter.

Då tjänsten innehåller en stor del dokumentation och administration ser vi att du som söker har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.

Är du rätt person för tjänsten? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

I Östra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-06
Ange följande referens när du ansöker: A807409
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maryam Karvan Kiani 031 - 365 33 51

Företag
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg

Adress
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg
Box 47 107
40258 Göteborg

Kontorsadress
Förstamajgatan 2B

Jobbnummer
4306023

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg: