Behandlingsassistenter
Enköpings kommun Socialförvaltningen / Behandlingsassistentjobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla behandlingsassistentjobb i Enköping,
Knivsta,
Håbo,
Strängnäs,
Västerås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Enköpings kommun Socialförvaltningen i Enköping Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida:
https://jobb.enkoping.se Publiceringsdatum2021-07-23ArbetsuppgifterBehandlingsassistent
Beskrivning av arbetsuppgifter. Enberga är ett samsjuklighetsboende som tar emot vuxna med missbruksproblematik och psykisk ohälsa/funktionsnedsättning. Läget är lantligt strax utanför Örsundsbro.
Som behandlingsassistent är Dina huvudsakliga arbetsuppgift att ge stöd till boende utifrån hens behov. Behovet av stöd kan vara omfattande och innefatta flertal/alla vardagliga situationer. Enskilda samtal och motiverande arbete med fokus på klientens beroendeproblematik och/eller psykiska mående kan förekomma. Vissa hälso- och sjukvårdsuppgifter ingår efter delegering. Alla insatser ska dokumenteras.
Samarbete med med övrig personalgrupp är av stor vikt. Du deltar aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete.
KvalifikationerBehandlingsassistent/undersköterskeutbildning eller annan som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig.
Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du ser möjligheter i förändringar och kan snabbt ändra ditt synsätt.
Du är trygg, stabil och har självinsikt.
Du är självgående och tar ansvar för din uppgift.
Du är relationsskapande, utåtriktad och socialt aktiv i ditt arbete.
Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera.
Du är empatisk och lyhörd för andras behov.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom socialförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning.
Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen.
Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.
Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats här:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. ca 80 %, dag/kväll/helg (ev sovande jour) Tillsvidareanställning, tillträde: 2021-08-15 Snarast. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEnköpings kommun Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C60108".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Enköpings kommun (org.nr 212000-0282)
Arbetsplats Enköpings kommun Socialförvaltningen
Jobbnummer 5872526
Observera att sista ansökningsdag har passerat.