BackOffice-medarbetare till finansbolag i centrala Stockholm.

KFX HR-partner Skandinavien AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-12-04

Om tjänsten
Har du ett intresse för finansbranschen och vill arbeta i en administrativ roll som innebär ett stort ansvar och hög servicegrad? Vi söker just nu dig som vill bli en del av vår kunds BackOffice-team i centrala Stockholm.

Om företaget
Denna tjänst är konsultuppdrag, vilket innebär att du har din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos någon av våra kunder. Det är därför viktigt att du trivs i rollen som konsult.

KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemanningsföretag. Vi är enormt stolta att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vårt fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vår personal. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega

Dina arbetsuppgifter
I rollen som BackOffice-medarbetare kommer du att ansvara för att ge den bästa servicen till vår kunds kunder som framförallt består av privata och institutionella investerare. Du kommer att arbeta i en fartfylld miljö och vara stöttande för bolagets rådgivare, handlare och förvaltare. Mer specifikt kommer du arbeta med:

• Ge service och support internt och externt.
• Kontoavstämningar.
• Värdepappersadministration.
• Onboarding av nya kunder.
• Avtalshanteringar.
• Flytt av likvida medel.
• Öppna depåer och boka aktiehandel.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du är en genuin person som trivs i en kommunikativ roll med mycket samarbete. Vidare ser vi gärna att du är social, serviceminded, noggrann och inte rädd för att ta egna initiativ. Du trivs i en varierande roll där du får ta egna initiativ och ett stort ansvar.

För att lyckas i rollen som BackOffice-medarbetare tror vi att du har en relevant högskoleutbildning samt ett intresse för finansbranschen. Tidigare erfarenhet fån finansbranschen ses som meriterande.

Övrig information
Tjänsten är konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer bli anställd av KFX HR-partner och arbeta hos vår kund i centrala Stockholm. Tjänsten är en visstidsanställning med stor chans till förlängning. Start för uppdraget är omgående.

Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Olivia Agné, på 08-66 39 900 eller maila in din fråga till rekrytering.stockholm@kfx.se. Notera att vi ej tar emot ansökningar via telefon eller mail.
Välkommen in med din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
KFX HR-partner Skandinavien AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4001".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143), http://www.kfx.se

Arbetsplats
KFX HR-partner Stockholm AB

Jobbnummer
4986180

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: