Backoffice medarbetare till Kapitalförvaltning

Konsultverksamheten Bank & finans / Företagsekonomjobb / Stockholm
2009-12-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Backoffice medarbetare till Kapitalförvaltning" (publicerad 2010-02-09) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Konsultverksamheten Bank & finans i Stockholm, Solna, Nacka, Göteborg, Ängelholm eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans.
Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan.
Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
För vår kunds räkning söker vi en erfaren backoffice medarbetare till Kapitalförvaltningen. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och beräknas pågå i ca sex månader med möjlighet till förlängning. För rätt person kan uppdraget eventuellt övergå i en fast anställning hos kund.

Publiceringsdatum
2009-12-01

Dina arbetsuppgifter
Gruppens uppgift är att administrera fondens affärstransaktioner, dvs aktier, räntor och valuta.
Som medarbetare inom back office hanterar du självständigt samtliga förekommande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna omfattar bl. a. avstämningar av aktie-, ränte-, och derivataffärer. Det omfattar även uppläggning av fasta data för värdering samt registrering och hantering av olika typer av företagshändelser (corporate actions). Det kräver en stor kunskap i fondens portföljsystem, Simcorp Dimension. Arbetsuppgifterna omfattar även administrering och avstämning av fonden kassakonton, både i SEK och i utländsk valuta.
Lämplig bakgrund
Till detta uppdrag söker vi dig som har erfarenhet av back office arbete i en global kapitalförvaltning och som kan arbeta både med dagliga rutiner och samtidigt se till helheten. Du kan arbeta både självständigt men också vara en del av en grupp.
Vi söker dig som är gymnasieekonom, gärna med någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller administration. Du ska ha arbetat med finansiella transaktioner och kassaflöden i minst fem år och ha god kunskap om finansiella marknader och instrument. Det är meriterande att du har erfarenhet av SimCorps finanssystem Dimension. Goda kunskaper i engelska är ett krav.
För att passa in i gruppen ska du ha lätt för att samarbeta. Som person är det viktigt att du är strukturerad, noggrann, initiativrik samt prestigelös.

Så ansöker du
Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan snarast. Ansök via annonsen på  www.sjr.se. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Ulrika Falk, 08-407 55 17. Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-12-31
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Konsultverksamheten Bank & finans

Adress
Konsultverksamheten Bank & finans
Box 7420
10931 Stockholm

Jobbnummer
546238

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Konsultverksamheten Bank & finans

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Konsultverksamheten Bank & finans: