Backoffice medarbetare till Kapitalförvaltning

Konsultverksamheten Bank & finans / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Konsultverksamheten Bank & finans i Stockholm, Solna, Nacka, Göteborg, Ängelholm eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans.
Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan.
Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
För vår kunds räkning, en kapitalförvaltare med placering i centrala Stockholm, söker vi en back office medarbetare till ett konsultuppdrag om sex månader med möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2010-02-09

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren medarbetare till Back Office avdelningen som idag består av sex personer.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av avstämning av terminsaffärer, värdering/ NAV för Institutionella mandat och fonder, bolagshändelser m.m samt sammanställning av resultatrapporter på vecko- och månadsbasis. Du kommer att ha daglig kontakt med förvaringsinstitut.
Bakgrund
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har minst ett par års erfarenhet av fondadministration eller liknande arbete. Vidare är goda kunskaper i redovisning samt Excel en förutsättning för att passa för tjänsten. Många av våra kunder är utländska vilket gör att dina kunskaper i engelska i tal och skrift bör vara mycket goda. 
Som person är du noggrann och ordningsam. Du är flexibel, självständig och van att ta egna initiativ. Din samarbetsförmåga är god och du trivs med att arbeta i team.
Du kommer att ha många kontakter i ditt arbete, både inåt i organisationen och externt gentemot motparter. Vi ser att du genom din erfarenhet kan föreslå eventuella förbättringar.
För dig som har ett stort intresse för finansiella instrument och vill fortsätta utvecklas inom finansbranschen kan vi erbjuda en ansvarsfull roll inom ett ungt och expansivt företag.

Så ansöker du
Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig ansöka snarast, dock senast den 8 mars. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Falk, 08-407 55 17.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-03-11
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Konsultverksamheten Bank & finans

Adress
Konsultverksamheten Bank & finans
Box 7420
10931 Stockholm

Jobbnummer
583625

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Konsultverksamheten Bank & finans

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Konsultverksamheten Bank & finans: