Backoffice/administratör företagsförsäkring
Länsförsäkring Kronoberg / Backofficejobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsförsäkring Kronoberg i Växjö,
Tingsryd,
Ljungby,
Älmhult eller i
hela Sverige Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? Som Administratör företagsförsäkring hos Länsförsäkring Kronoberg arbetar du både med sak- och motorförsäkringar. Men framför allt arbetar du med människor. Engagemanget, nyfikenheten och intresset för att bygga relationer är det som förenar alla som jobbar här, och är det som gör Länsförsäkring Kronoberg till en arbetsplats präglad av gemenskap, glädje och laganda. Där målet om nöjda och lojala kunder är det som styr vårt arbetssätt.
Främst handlar det förstås om att vi har världens viktigaste ägare: våra kunder. Vi sätter alltid kunden först, och vet att de relationer vi bygger idag ska hålla över tid.
Länsförsäkring Kronoberg söker en engagerad och serviceinriktad administratör
Vi söker en engagerad och serviceinriktad medarbetare som brinner för administration! Vi är mitt i en spännande förändringsresa, vilket gör att vi välkomnar dig som har ett öppet sinne till förändring.
Tjänsten är en heltidstjänst på 100 % med placering på vårt huvudkontor i Växjö.
Om jobbet
I rollen som Administratör bidrar du genom service och effektiv administration till att våra rådgivare i teamet kan fokusera på kund och affär. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak i att registrera och ändra försäkringar, både sak- och motorförsäkring. Du jobbar i vårt affärssystem med bevaknings- och åtgärdslistor för att möjliggöra att alla kunder och rådgivare upplever bästa möjliga service. Utöver det kommer du dessutom att involveras och ansvara för mottagandet och införandet av nya produkter, system och arbetssätt. I rollen kommer du även ha kundkontakt.
Vem är du?
Din personlighet präglas av engagemang, handlingskraft och laganda. Du är van att arbeta självständigt men du är även en utpräglad lagspelare som sätter laget före jaget. Ordning och reda och noggrannhet är en självklarhet för dig. Du har även lätt att kommunicera på svenska i både tal och skrift.
Vi söker dig som har erfarenhet av försäkringsrådgivning eller försäkringsadministration, helst mot företag men det är inget krav. Det är meriterande om du har IFU-diplom eller motsvarande. Du har en relevant akademisk utbildning i botten, eller att du har tillgodogjort dig motsvarande kunskaper genom tidigare erfarenheter och utbildningar.
Vi ser gärna att du vill utvecklas vidare i din roll hos oss och att du är redo att ta dig an nya utmaningar med tiden.
Låter det intressant?
Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag.
Sista ansökningsdag via vårt HR-system: 2/11 2020
Om du har några funderingar är du välkommen att kontakta Daniel Herrlin, Försäljningschef företag, tel 0470-720118, mejl
daniel.herrlin@lfkronoberg.se. Facklig representant är Anna Frobe Petersson, 0470-720137.
Om du har lust och möjlighet så uppmuntrar vi dig gärna att spela in ett videoklipp där du kortfattat berättar mer om dig själv och varför du är intresserad av att arbeta hos oss. Videoklippet kan du sedan bifoga i vårt HR-system. Din presentation via video blir ett komplement till din ansökan och hjälper oss att skapa en bild av vem du är.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2020-10-16Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLänsförsäkring Kronoberg
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "147316".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Länsförsäkring Kronoberg (org.nr 529501-7189)
Arbetsplats Länsförsäkringar Kronoberg
Jobbnummer 5402199
Observera att sista ansökningsdag har passerat.