Avtalscontroller
Landstinget Sörmland / Administratörsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Sörmland i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Upphandlingsenheten Sörmland Västmanland
Upphandlingsenheten Sörmland Västmanland söker 1-2 avtalscontroller för tillsvidare anställning på heltid.
Landstinget Sörmland och Landstinget Västmanland har från och med 2011-07-01 bildat en gemensam upphandlingsenhet. Upphandlingsenheten Sörmland Västmanland ansvarar för landstingens samlade upphandlingar av varor, tjänster och byggentreprenader samt utrustningsplanering. Enheten är även en resurs i form av affärsstöd, upprättande av avtal, förhandling, avtalsuppföljning m.m. Enheten består för närvarande av 24 personer.
Landstingen genomför ett utvecklingsarbete i syfte att effektivisera inköpsverksamheten. En del av detta arbete är att skapa processer och metoder för strategiskt inköpsarbete, implementation av avtalslösningar i landstingens verksamheter och aktiv avtalsuppföljning. Av den anledningen söker vi nu 1-2 avtalscontrollers till upphandlingsenheten.
Publiceringsdatum2012-06-21ArbetsuppgifterTjänsten är ny inom landstingen och behöver marknadsföras internt. För att lyckas i rollen som avtalscontroller krävs därför att du har ett kreativt arbetssätt, sammarbetsförmåga och har en stark vilja att utveckla inköpsarbetet.
Medverka i och driva delar av förändringsarbetet för att fastställa strategier och arbetssätt.Analys av landstingets inköp och identifiering av besparingspotentialerIdentifiera möjligheter till förbättringar, exempelvis koordineringsbehovImplementering och uppföljning av avtalAtt realisera mål inom viktiga områden såsom besparingar, avtalstrohet, intern och extern kommunikation, leverantörsutveckling och standardiseringGenomföra omförhandlingar med stöd från Upphandlarna och berörda verksamheterInitiera och genomföra fokuserade insatser mot nyckelleverantörer rörande kostnadsbesparingar och effektiviseringarI samband med upphandlingar samordna arbetet inklusive kravställandet från verksamheterna tillsammans med upphandlarenArbeta aktivt med leverantörsutveckling och uppföljning av avtalsrelationen
Önskvärda kvalifikationer:Universitet/högskoleutbildning inom ekonomi- och/eller logistikområdet eller motsvarandeErfarenhet av leverantörsutvecklingErfarenhet av förbättringsarbetenErfarenhet av strategiskt inköpsarbete eller offentlig upphandling Vara drivande i långa och omfattande projektarbetenErfarenhet av självständigt och målstyrt arbete
Önskvärda personliga egenskaper:Står för en helhetssyn och utvecklar verksamheten i dialog och samverkan.Erfarenhet av förändringsarbeteÄr anpassningsbar samt kan hantera nya förutsättningar och omständigheterÄr mottaglig för nya idéer och tar tillvara möjligheter så att de gagnar utvecklingenÄr drivande och åstadkommer resultat
Övrig informationVi kommer att lägga stor vikt vid den personliga lämpligheten. Befattningen innebär till viss del tjänsteresor så körkort är ett önskemål.
Placeringsort:
Upphandlingsenheten i Västerås, Eskilstuna eller Nyköping.
Upplysningar lämnas av:
Upphandlingschef Teemu Lehtimäki, 016-10 47 29, 076-786 81 26
Fackliga företrädare: SACO Liselott Söderlund tfn 0155-24 56 18
Vision Hannah Älgekrans tfn 016-10 34 16
Välkommen med din ansökan senast 2012-08-31 till:
Landstinget Sörmland,
Personalutvecklingsenheten,
611 88 Nyköping.
Märk din ansökan med ref.nr LS-LED12-393
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetstider och omfattningHeltid, tillsvidare.
ErsättningFast lön. Kollektivavtal finns.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-08-31
Ange följande referens när du ansöker: LS-LED12-393
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering.lk@dll.seFöretagLandstinget Sörmland
AdressLandstinget Sörmland
Jobbnummer 1278735
Observera att sista ansökningsdag har passerat.