Avropare / Inköpare till Midsona AB
Brandin & Hansson Personalkompetens AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brandin & Hansson Personalkompetens AB i Malmö,
Burlöv,
Lund,
Svedala,
Landskrona eller i
hela Sverige Friggs, Vitalas och MaxMedica är tre bolag och tillika varumärken som tillsammans utgör den svenska marknadsorganisationen i den börsnoterade koncernen Midsona AB. Koncernen bedriver huvudsakligen verksamhet i Sverige, Norge och Finland, har ca 300 anställda och en omsättning på ca 1 300 mkr.
Till vårt huvudkontor i Malmö söker vi nu en
AVROPARE / INKÖPARE
Som Avropare/ Inköpare i den svenska organisationen är du ansvarig för avrop, transport bokning och leveransbevakning för Midsonas sortiment. Tjänsten innebär att med långsiktig planering säkerställa leveranssäkerhet till Midsona Sverige AB:s kunder, samtidigt som en optimerad lageromsättning eftersträvas. I din roll kommer du att ha ett brett kontaktnät mot leverantörer och transportörer på internationell basis. Du deltar också i projekt och planering av nya produkter och leverantörer samt i viss omfattning även upphandling, förhandling och upprättande av avtal. Internt arbetar du tätt tillsammans med produktchefer, produktutvecklare, försäljning och ekonomi. Befattningen ingår i Midsona Sveriges inköpsavdelning och du rapporterar till inköpschefen i Stockholm.
Vi söker dig som har relevant utbildning med inriktning mot ekonomi och logistik och erfarenhet av inköpsarbete, logistikflöden och varuförsörjning inom detaljhandeln. Du behärskar engelska flytande i tal och skrift. Du bör obehindrat kunna arbeta i Microsoft Excel, samt erfarenhet av att arbeta med kvalificerade affärssystem, meriterande är om du har arbetat i Navision.
Som person är du drivande och resultatfokuserad med en affärsmässig inställning och en god analytisk förmåga. Du är kommunikativ och samarbetsinriktad och bra på att bygga och underhålla långsiktiga relationer i en internationell miljö. I Ditt arbete är du noggrann och strukturerad med en flexibel inställning.
Det är även meriterande om du har förhandlingsvana och är van att ställa tydliga krav och specifikationer vid upphandlingar.
Ytterligare information och ansökan:
I denna rekrytering samarbetar vi med Personalkompetens AB (www.personalkompetensab.se) För ytterligare information omkring tjänsten kontaktar du Ewa-Marie Brandin på tel: 0761 - 68 58 18. Din ansökan bestående av CV och personligt brev mailar du omgående, senast den 4 mars 2011, till:
ewa-marie.brandin@personalkompetensab.seVarmt välkommen med Din ansökan!
Publiceringsdatum2011-02-10Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-03-04
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ewa-marie.brandin@personalkompetensab.seKontaktEwa-Marie Brandin, 0761-685818,
ewa-marie.brandin@personalkompetensab.seFöretagBRANDIN & HANSSON PERSONALKOMPETENS AB
AdressBRANDIN & HANSSON PERSONALKOMPETENS AB
FLYGLEDAREGATAN 5
21239 MALMÖ
KontorsadressFLYGLEDAREGATAN 5
MALMÖ
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0761-685818
Jobbnummer 847352
Observera att sista ansökningsdag har passerat.