Avgiftshandläggare till Farsta stadsdelsförvaltning

Stockholms stad, Biståndsenheten / äldreomsorg / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2015-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avgiftshandläggare till Farsta stadsdelsförvaltning" (publicerad 2016-01-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Biståndsenheten / äldreomsorg i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Farsta stadsdelsområde expanderar, det byggs bostäder och invånarantalet har ökat till över 50 000. Farsta stadsdelsförvaltning är en attraktiv arbetsgivare med hög kvalitet i verksamheten. Vi har delaktiga medarbetare som utvecklar nya metoder och arbetssätt med medborgaren i centrum.

Beställarenheten äldre ansvarar för biståndshandläggning gällande olika insatser som ger möjlighet för äldre att få sina behov tillgodosedda. Enheten består idag av 30 st. medarbetare varav 22 st. biståndshandläggare och vi söker nu en avgiftshandläggare till vårt team. Vi arbetar kontinuerligt med att förändra och utveckla verksamheten till det bättre och söker dig som vill vara en del av detta.

Publiceringsdatum
2015-12-14

Arbetsuppgifter
Som avgiftshandläggare ansvarar du primärt för beräkning av avgifter utifrån gällande regler med utgångspunkt i Socialtjänstlagen. Du kommer att utreda och beräkna avgifter samt fatta beslut om avgift gällande beviljade insatser inom äldreomsorgen. I rollen samverkar du med biståndshandläggare och aktuella utförare. I handläggningen ingår beräkning av brukarens avgiftsutrymme utifrån inkomstuppgifter från kundbrukare, myndigheter samt bestämmelser om maxtaxa.

Som avgiftshandläggare är du ansvarig för att svara på frågor från brukare och anhöriga om avgifter och fakturor. Du kommer även att hantera anståndsansökningar och nedsättningar om dubbla boendekostnader. Hela avgiftshandläggningen görs i verksamhetssystemet Paraplyet. I tjänsten ingår även annat förekommande administrativt arbete inom ramen för enhetens verksamhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har avslutad gymnasial utbildning, med fördel med ekonomisk inriktning.
• har flerårig dokumenterad erfarenhet av handläggning/utredning och administration, med fördel inom liknande verksamhet.
• är en god administratör som trivs i en roll med många kontaktytor.
• har goda kunskaper i Officepaketet och hög kommunikativ förmåga, både i tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i systemen Paraplyet och Agresso. Det är även meriterande om du har kunskap om de lagar och regelverk som styr både äldreomsorg och offentlig förvaltning.

Som person är du självgående och strukturerad, med god förmåga att planera och organisera ditt arbete samt prioritera och driva processer vidare. Du är serviceinriktad, tillmötesgående i ditt bemötande och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Då arbetet innebär kontakter med många samarbetspartners bör du ha en mycket god samarbetsförmåga och ett professionellt förhållningssätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Vi erbjuder dig en arbetsplats placerad i Farsta centrum med trevliga lokaler och engagerade kollegor. Enheten har flera hälsocoacher och vi är en rökfri arbetsplats.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Stockholm stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att motverka diskriminering och istället se till varje persons kompetens.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. Vi kan komma att tillämpa provanställning för tjänsten.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-06
Ange följande referens när du ansöker: A37978
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Duwaldt, Enhetschef 08-508 19 222
Annika Danielsson, Biträdande enhetschef 08-508 19 311 annika.danielsson@stockholm.se
Cecilia Svensson, HR-konsult, HR-service 08-508 117 32 cecilia.hr.svensson@stockholm.se

Facklig kontakt
Saime Civas, Vision 08-508 18 264 saime.civas@stockholm.se
Övr. fackförbund nås via växeln 08-508 180 00

Företag
Stockholms stad, Biståndsenheten / äldreomsorg

Adress
Stockholms stad, Biståndsenheten / äldreomsorg
Box 113
12322 Farsta

Kontorsadress
Storforsplan 36 plan 11, Farsta C. 12322 Farsta

Jobbnummer
2575269

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Biståndsenheten / äldreomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Biståndsenheten / äldreomsorg: